lördag, februari 14, 2009

Alla smärtans dag

Det är i allra högsta grad en alla smärtans dag och inte hjärtans. Blödningen satte igång ordentligt igår kväll, ingen liten futtflytning längre utan the real deal. Och med det: värken. Den fruktansvärda värken!

Jag har ofta mensvärk dag 1, men den går alltid att stå ut med och blir den för jobbig så kan jag mota tillbaka den med värktabletter. Men detta, detta är inte vanlig mensvärk. Det enda jag har att jämföra med är missfallet, när vi förlorade Lillgrodan, och smärtan är definitivt i samma klass. Hela fm idag har jag bara legat och skruvat mig i sängen och gnytt. Värken är hemsk! Den sitter runt hela bäckenet och inte minst i ländryggen, som jag tror går av snart. Smärtan strålar ner i låren och ut mot höfterna. Över ett dygn har gått och det har inte blivit bättre, jag känner mig illamående, knäsvag och stundtals även svimfärdig. Högsta dos Panodil + Diklofenak gav mig iaf lite lindring under ett par timmar, men nu är smärtan tillbaka i full styrka igen och jag resignerade till slut och svalde en av morfintabletterna som Älsklingen fått av en (halvskum) vän. Förhoppningsvis kommer iaf det att hjälpa och jag kan däcka för natten snart.

Jag förstår mig inte på den här konstiga värken faktiskt. Efter vårt första försök var mensen som vilken mens som helst. Jag har faktiskt aldrig någonsin varit med om sådan här mensvärk. Men om det nu rör sig om ett andra missfall så borde väl testen iaf visa svaga plus? Förra gången testade jag visserligen på dag 13, men plusset var starkare på dag 15 även om det var då missfallet satte fart. Jag hade gärna velat veta om det rör sig om ett missfall igen, men det kommer jag väl aldrig att få nu.

Jag ringde SU igår och BM tyckte att jag skulle fortsätta med vaggisarna och testa igen på måndag. Jag tänkte först göra som hon sagt men efter vaggisen imorse fick det vara, det känns bara som att det kommer att dra ut på skiten. Fortsätter jag med progesteron så kanske det håller tillbaka mensen till en viss del och tanken på att smärtan då skulle sitta i längre än nödvändigt är outhärdlig. Så nu accepterar jag faktum, dissar vaggisarna och blöder ut skiten så fort som möjligt. Det finns ju faktiskt ingen som helst möjlighet att det finns ngt levande kvar i mig, det är bara att inse.

Eländet fortsätter och lagom till 1-årsdagen i vår "IVF-karriär" kommer det att bli dags att sätta igång med försök nr 4. Pest!

19 kommentarer:

Tudorienne sa...

Fan vad trist. Kämpa på!

Anonym sa...

Usch! Vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag lider med dig. Tycker du ska kolla upp dig angående värken så det faktist inte är ett utomkveds. När jag hade det, så visade stickan först negativt och jag blödde. Blev helt paff när de på akuten sen se att deras stickor visade positivt. Då hade jag väntat i några veckor efter det att jag gjorde mitt test. Om du har haft riktigt stora cystor på äggstockarna så kan man jämföra värken med hur det känns när de spricker x 100. Jag kunde knappt gå, och värken liknar den som du beskriver. Så kolla upp det för säkerhets skull. Förhoppningsvis är det inget sådant. Kanske känns mer då du haft två små...:(
Var rädd om dig!
kram.

MochM sa...

Alla misslyckanden är så orättvisa. Och inte blir det bättre med värken. Det enda jag kan säga som kanske gör det lite lättare, eller åtminstone mindre oroligt, är att min mens efter mina två misslyckanden inte heller var av denna värld. Aldrig har jag haft sådan mensvärk.
Hoppas du snart mår bättre. Ta hand om dig.
Varma kramar m.

Anonym sa...

Jag kan inte säga att jag förstår vad du går igenom. Detta kanske låter lite egoistiskt men jag hoppas att jag aldrig ska behöva förstå. Massor med styrkekramar till dig och din man.

/Dauphin

IVF-Karusell sa...

:( Ingen rolig läsning tjejen. Fasiken vad lessamt! Massor med kramar till dig!

Uniflora sa...

Skickar varma kramar.

Eludie sa...

Varmaste kramarna.

Stapplande Steg sa...

Massor av kramar till dig!

IVF-Karusell sa...

God morgon tjejen! Jag kände mig lite oförskämd, som om jag vore den enda människan som gick igenom allt det här med IVF.

Hur mår du och hur går det? Tagit något test ännu?

Varm kram från mig!

Anonym sa...

Även jag skickar dig kramar och tankar mitt i det tunga.

Anonym sa...

jag förstår precis... sitter i samma sits själv... idag... ivf nr3- dom bruna flytningarna förvandlades imorse till illröd mens.. å värken...
Det är tungt - men vi får blicka framåt!! Våran dag kommer!
Massor av kramar

Lilla J sa...

Tack allihop!

Anonym sa...

tänker på dig

Ribbolita sa...

Tänker på dig och lider med dig! Fan, fan, fan!

Anonym sa...

Varmaste kramarna till dig Lilla J! Det finns inga ord för tröst just nu... det vet jag. KRAM på dig.

Jessica sa...

Tack för allt ditt stöd i min blogg :-).
Vi går på IVF-kliniken i Gbg, en privatklinik där landstinget har köpt plats åt oss. De gör blastocystodlingar. Det trodde jag att SU också gjorde, de är ju sveriges äldsta IVF-sjukhus :-).

Jag önskar dig stort lycka till med ert nästa IVF-försök. Ni förtjänar att lyckas nu!
Stor kram till dig!

Jessica sa...

Vi bor i norra Halland och Hallands landsting köper platser för oss norra hallänningar som är IVF-patienter på SU, Calanderska eller IVF-kliniken.
Det slumpade sig bara att vi fick gå på IVF-kliniken, vilket vi är väldigt nöjda med.
Vi hade varit ännu mer nöjda om jag hade blivit gravid någon gång. Gahhh, vilken frustration jag känner just nu :-(. Denna hemska väntan...

Pez sa...

Tack igen för alla kommentarer på min blogg. Det är tur att det finns så kunniga personer som du ute i spacerymden.
Många styrkekramar

Barnets mamma sa...

NEJ!!!!!!!!

Jag har inte varit här inne och läst på ett tag och nu får jag läsa det som INTE SKULLE HÄNDA.......

Jag sänder dig MASSOR av kramar och styrka att fortsätta kämpa!

FAN FAN FAN