söndag, februari 22, 2009

Deppig tråksöndag

Usch, idag är jag deppig.

Dagen började väl okej egentligen, men nu ett antal timmar senare känns det bara skit. Gråten sitter som en klump i halsen och jag vet egentligen inte varför. Eller jo, egentligen har jag ju många anledningar att vara deppig, det är ju bara att välja en... Men varför jag helt plötsligt fick denna superdipp i humöret, just nu, vet jag faktiskt inte själv. Jag känner mig bara så ensam. Övergiven och utanför. Värdelös. Meningslös.

Älsklingen har inte varit hemma på hela dagen. Han har åkt iväg med halva släkten för att kolla på bandy i Vänersborg. Jag är verkligen totalt ointresserad av bandy och ville absolut inte följa med, men att jag inte ens fick frågan sårar mig lite. Ytterligare en helg har gått och vi har knappt umgåtts. Var på bio igår kväll visserligen, men då har man ju inte direkt uppmärksamheten riktad mot varann och gå på bio är typ det enda vi gör nu för tiden, om vi inte ligger hemma i soffan och kollar film... Jag ser alltid fram emot helgerna och tid för varann, tid att åka på utflykt (vart är inte så viktigt), hitta på ngt roligt för en gångs skull, men det blir aldrig så. Inte denna helg heller. Vi sitter stenhårt fast i gamla trista vanor och handlingsförlamning. Det tråkigaste är att det tycks bara vara jag som besväras av det. Är alla karlar så här tråkiga? =(

6 kommentarer:

TeachMom sa...

Jag känner igen mig. I vårt fall är det dock jobbet som tar över Makens tid. Visst är det kul att det går bra för honom, men det vore roligt om vi gjorde saker tillsammans på helgerna också.

Gamla vanor är svåra att bryta, men det är bara att fortsätta försöka. Själv har jag förberett en resa för att försöka komma ur den gamla vanliga lunken.

Lycka till! Och du är absolut inte ensam, värdelös eller något annat i den stilen!

Anonym sa...

Så skönt att höra att du tycker karlar är tråkiga. De flesta är det, jag tror det beror på av kvinnor vill mer. Jag tycker heller inte att det händer något på helgerna. Det värsta är att jag faller in i samma tråkiga lunk som min man. Vi gör ingenting på helgerna, orkar knappt ta tag i vardagssysslorna.
Jag har också förberett en resa men det vore kul och det kom från mannen som en överraskning. Usch vad gnällig jag låter.

MochM sa...

Du är verkligen inte ensam. Killar kan vara så. Det var fördomsfullt sagt kanske, men det är min uppfattning. Min erfarenhet är också att man själv sitter och väntar på att något ska hända, stör sig och tycker att "han borde ju förstå, vill inte han också..."

Men det bästa är att inte vänta. Då kan man vänta ihjäl sig. Ta tag i saken själv istället. Det är rätt kul att planera och fixa och trixa och han kommer bli jätteglad. Det är säkert inte så att han inte vill, han har bara inte tänkt på att man kan.

Alternativt säg det till honom. "Jag vill att vi hittar på något på helgerna och jag vill att du också ska komma med förslag och påhitt".

Själv tycker jag det kan vara ganska mysigt att göra ingenting ihop också. Det är ju det som gör att just ni är så bra ihop. Att ni grejar att vara tillsammans och göra ingenting. Det är viktigt. Många blir man ju galen på efter ett tag med ingenting, medan andra är bra att ha sällskap av under återhämtning och ingentingtider.

Hoppas du snart mår bättre och att deppdippen vänder uppåt!

Kram m.

Lenox sa...

ja ibland är de det, men oftast tycks det sammanfalla med när vi kvinnor vill ha deras uppmärksamhet och ömhet... go figure..

Anonym sa...

Ha,ha ja, nog verkar det vara ett gemensamt problem många av oss kvinnor har. Bara för att man varit tillsammans ett tag så vill man ju fortfarande bli uppvaktad och överraskad. Givetvis så får man själv se till att uppfylla sin kvot också. Ett förhållande sköter sig inte själv man måste vårda den och slänga på mer ved i brasan så att brasan inte dör ut. Jag menar man kan alltid bo tillsammans med sina vänner men man vill ju ha ett passionerat förhållande inte bara vänskap. Men det går ju upp och ner och särskillt i IVF-karusellen. En positiv sak jag hörde från en vännina till mig är att det är lägre skillsmässostatestik hos ivf-par än andra. Alltid nåt.
Ha det gott.
kram

Lilla J sa...

Skönt att höra att det inte bara är min karl! =)
Tack tjejer!
Kram