onsdag, februari 11, 2009

Berg-och-dal-bana (ET+13)

Och som i en berg-och-dal-bana vänder det upp igen. Strax efter att jag skrivit mitt förra inlägg så lade sig värken igen och resten av kvällen höll den sig borta så när som på en liten lätt värk då och då. Puh!

När vi gick och lade oss så var förstås svettningarna tillbaka och jag fick för mig att kolla min temp. Döm om min förvåning då den visar 37,4! Kvällstempen är visserligen alltid högre än morgontempen, men min brukar alltid ligga under 37. Och genast steg hoppet igen! Nu imorse tog jag om den och mkt riktigt: 37,0. Min normala morgontemp ligger snarare kring 36,5, så nog har jag förhöjd temp allt. Men jag känner mig inte det minsta sjuk eller febrig. Hoppas hoppas hoppas att det är min nya graviditetstemp! =)

Nu ligger jag i sängen och låter vaggisen smälta ett tag innan jag ska äta en sen frukost. Mår lite småilla och är påtagligt darrig i händerna och känner mig tung och svag i armarna. De knepiga symptomen blir alltså fler och fler, härligt!

Drömde en mardröm inatt igen. Denna gång blev jag knivstucken av en kollega från Åhléns. Ha ha, vilka grejer man drömmer!

Idag ska jag traska till Apoteket och inhandla CB-test inför mitt ev. tjuvtestande imorn. Jag har redan en hög gravstickor från sjukvården, liggandes i badrumsskåpet men det känns mer på riktigt med CB på ngt sätt och lite lyxigare. Älsklingen tycker absolut inte att jag ska testa före testdag, dvs på måndag, men sorry dude... never gonna happen ;) Jag är stolt över mig själv att jag hållit mig så här länge och inte svikit min egen deal med mig själv om att första tjuvtest är tillåtet först imorn. Nu får vi se om jag t o m lyckas hålla mig ett par dagar till, ett plus på Alla hjärtans dag hade ju varit kanon!

Nåja, nu ska jag kolla mina favorittrådar på FL och sedan försöka få i mig lite frukostgröt.

Jag lär väl återkomma ikväll med uppdatering...

Tillägg 11.30: Jaha, då smög sig huvudvärken på igen då. Första gången någonsin som jag faktiskt blivit lite glad av huvudvärk!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga nyheter att mensen fortsatt håller sig borta. Jag hoppas på ett stort plus imorgon. Lycka till!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du har mer tur den här gången.Du skriver att du har förhöjd temp, huvudvärk m.m...är detta vanliga tecken på en graviditet? Jag har likadana tecken som du men ändå visar stickan negativt. Kan stickorna visa fel? Nog om mig, håller tummarna för er. Någon rättvisa får det banne mig vara!!
kram

zygoten sa...

Oj, oj, oj detta låter lovande!! Så himla spännande imorgon, mina tankar och tummar är med dig. Stort lycka till!!! /kram z

Barnets mamma sa...

Ser bra ut...!! :-D

IVF-Karusell sa...

Raring, tack för din kommentar. Ibland känner mig sig så konstig, som att man är konstig för att man har så mkt tankar inom sig. Man undrar om det bara är en själv som tänker såhär. Som att jag ju inte har panik, men ändå är less på att vänta för att längtan är så stark.

Man blir ju knäpp för mindre...:)
Bra att det finns människor som förstår, jag tror nog folk som inte håller på med IVF har svårare att förstå faktiskt.

stor kram o hoppas mensen håller sig låååångt borta.
kram j

MochM sa...

Här hålls tummarna, det ska du vet!
m.

Anonym sa...

Hej! Håller tummarna för dig!!! Jag ska också tjuvtesta imorgon, men mina symptom har försvunnit helt...Men hoppas hoppas!
/NPG

Tudorienne sa...

Nu börjar det bli hoppfullt här! Vädigt spännande.