måndag, februari 02, 2009

Inga stick idag (ET+4)

Bläää, livmodern har varit helt stickfri hela dagen! Molvärken kommer och går som den har gjort sedan ÄP, men har börjat avta lite. Svullnaden är oförändrad sedan igår och jag kan fortfarande inte ha ngt annat på mig än mina baggyjeans och en jeanskjol som hänger på höften. Men mestadels blir det mjukisar så att inget klämmer obekvämt på magen.

Idag var jag hos Stina igen. Både hon och jag märkte att min sinnesstämning inte var så i botten som förra gången jag var där. Jag kunde t o m skratta litegrand när vi kom in på t ex stereotypa könsroller som jag och Älsklingen lyckats hamna i. Det var ett bra samtal och för första gången kände jag mig gladare när jag gick därifrån och inte deppigare som jag brukar. Jag traskade hem i lagom takt och njöt av solen som sken.

Jag fick en hel del tänkvärt att ta med mig och arbeta med denna gång. T ex föreslog hon att jag skulle försöka att inte grubbla för mkt över framtiden just nu utan istället lägga upp en plan enbart för de här två jobbiga veckorna av ovisshet som jag är mitt uppe i. Det är ett gott råd för jag är ett riktigt analysfreak och tenderar att alltid tänka ut olika scenarier av varje situation redan innan man har någon som helst möjlighet att veta åt vilket höll situationen kommer att gå. Jag grubblar redan över allt man kan tänka sig att grubbla över om vi skulle lyckas nu, och likaså över allt man kan tänka sig att grubbla över om vi inte lyckas nu, och om vi skulle lyckas men få mf igen osv. osv. Och man behöver ju inte ha ngn examen i psykologi för att fatta att det inte är speciellt hälsosamt. Så nu ska jag iaf försöka följa Stinas råd och inte planera längre fram än till testdag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

håller tummarna för att liten ska klamra fast !!! kramar i massor

Anonym sa...

Hej!

Håller tummarna för dig! Själv kommer jag en dag efter dig. Hade äggplock 29/1 (5ägg som du) och sedan återföring 31/1. Vi fick inte heller något i frysen så vi har mycket gemensamt! ;) Nu ska vi bara plussa båda två! Min testdag är den 16/2.
Kram

Barnets mamma sa...

Det är långt ifrån alla som känner stick när ett embryo fäster!

Det kommer att gå bra!!!!

Tingeling sa...

Håller med Fibula! Tror nog det är mer ovanligt att man känner "sticket", det kan ju faktiskt ske när man sover OM det alls sticker till.
Jag tror på dig!

Lilla J sa...

Tess - Tack så mkt!

Anonym - Ja, vi är verkligen synkade. Jag har också testdag 16:e, fast jag lär fuska =)
Lycka till!

Fibula och Ting - Tack för påminnelsen, ni har förstås helt rätt! Kramar