fredag, oktober 10, 2008

Nu orkar jag inte mer!

Av 10 perfekta ägg (11 enligt personalen på ÄP, men det var visst fel) befruktades bara 4 och endast 1 delade sig som det skulle! ETT...

Precis som förra gången alltså.

Många fina ägg (till skillnad från bara 4 förra gången) och jag fick faktiskt upp hoppet litegrann, bara för att få det totalgrusat igen.

Jag orkar inte mer nu!

Inte hjälper det direkt att jag fortfarande har svinont. Sängläge är det enda som känns ok, även om det inte är smärtfritt det heller. Fick dessutom mer ont efter ET. Det minns jag inte alls att jag hade efter förra ET:t. Vad kan det bero på? Har ni andra - mina kära bloggsystrar - också fått det ngn gång?

Nu ska jag gå och dra ngt gammalt över mig och Lillgrodan (embryot i magen, som jag hoppas kunna glädjas åt om ngr dagar)...

16 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Vet precis hur du känner dig. Av mina 13 ägg var visserligen 10 befruktade, men bara 2 var i "perfekt skick". Det behövs ju förstås bara 1 så det finns ändå hopp för oss båda! :)

Jag har varit mer eller mindre sängliggande sen ÄP i tisdags & har verkligen haft skitont! Det värker konstant - kan inte sitta, skratta, hosta etc. Bara ligger & kvider. Går upp 3-4 ggr per natt för att pinka för att det gör så ont när blåsan trycker mot äggstockarna. Vid ET:n igår sa läkaren att det var normalt & när jag frågade om när det kommer släppa svarade han att om jag blir gravid så påverkas äggstockarna av hormonerna så då kan det tom bli värre i ett par veckor... & värre har det blivit. Nu tror jag ju knappast att det kan bero på en ev graviditet - lite för tidigt för det - men ont gör det! Så jag förstår hur du känner dig! Trodde verkligen inte att det skulle göra så förbannat ont så här långt efteråt??

Nu ska jag bädda ner mig i sängen igen & vänta på att maken kommer med lite middag. Lycka till med allt!

zygoten sa...

Tråkigt att det inte blev fler befruktade ägg, men det kanske är just Lillgrodan som ska bli er!/z

Stapplande Steg sa...

Jag hade lite liknande scenario vid vårt IVF. 19 ägg, 11 mogna, 7 befruktade och ett som delade sig bra. Kändes ganska klent på 19 ägg, så jag vet hur det känns. Man vill ju helst ha minst sju i frysen också. Men jag tror stenhårt på lillgrodan! Och hoppas att du blir av med allt det onda snart!

Anonym sa...

Jag håller på lillgrodan jag. Stenhårt.
*kram*

MochM sa...

Lillgrodan är fightern ni väntat på! Det är jag säker på.
Jag hade ondare sist än första gången, men inte SÅ ont som du beskriver, måste vara jättejobbigt. För mig förklarade dom att det beror på att det ligger så mycket vätska kvar i buken efter att man tömt blåsorna och att det tar ett par dagar innan det går över.
Hoppas du vaknar imorgon och känner dig tiptop!
Kram m.

Anonym sa...

Håller verkligen tummarna på att Lillgrodan är den lilla parvel som du om 9 mån kommer att byta blöja på! :-)

Stora kramar från Jenny i Skåneland.

Petra sa...

Om det är till någon (klen) tröst kan jag berätta att jag hade skitont efter ÄP och ET. Jag var helt sjukskriven ca en månad pga smärta plus att jag samlade vätska i buken så fort jag stod upp eller satt rakt upp och ner på en stol. Sängläge eller halvsittande med benen högt var vad som gällde för mig. Tråkigt att ni inte fick något ägg till frysen, men vi får ju hoppas på att det där enda är alldeles tillräckligt! Krya på dig!

Uniflora sa...

Jag hoppas hårt på lillgrodan! Kram

Anonym sa...

Jag hoppas och tror stenhårt på lillgrodan...det behövs ju teoretiskt bara en!

Anonym sa...

Lillgrodan har allas vårt stöd! jag har haft dålig utdelning på ägg båda gånger så jag har inte varit i riskzonen för överstimulering, ej heller haft så ont. Förstår att det känns som dålig utdelning, ett embryo känns så otryggt på något sätt. Men vi hoppas så innerligt att det var just lillgrodan som ni vaskade fram och h*n växer sig stor och stark! Hoppas du slipper smärtan snart!
Grattis till lilla livet inom dig i alla fall!
Kram

Tingeling sa...

Åh fan vad trist. Jag vet också vad du talar om, men du - även om du är besviken (och i din fulla rätt att vara det!!) så fick du faktiskt Lillgrodan tillbaka och det kan vara h*n som är just den finaste och bästa!!
Jag tänker på dig, stor kram.

Eludie sa...

Det är lillgrodan som är vinnaren! Det bara är så!

Jag har varit totalt obloggig de senaste dagarna och det är därför jag tittar in här nu. Jag förstår din frustration över det stora bortfallet - det hade jag också på den första IVF:n vi gjorde. Men, nu har du lill*n i magen - och där skall h*n hållas!

Hoppas du mår bättre nu?

Tingeling sa...

Hur har du och Lillgrodan det? Kram.

Ribbolita sa...

Håller tummarna för att lillgrudan har kommit till dig för att stanna! Det behövs ju bara ett ägg, bara det klarar sig och det ska det banne mig göra denna gång!

Eludie sa...

Tittar också in och hoppas att ni alla tre har det bra. Kramar.

Lilla J sa...

Tack så hemskt mkt för alla snälla peppande kommentarer! Det betyder jättemkt!

Hoppas att alla era tummar för Lillgrodan har gjort susen!

Kramar