tisdag, oktober 07, 2008

I mitt innersta...



Sanningens ögonblick...

  • Almanacka
  • Plånbok
  • Cerat
  • Läppglans i en ljust beigerosa nyans
  • Hårband och hårnålar
  • Tandtråd
  • Liten flaska med mintdroppar (in case of andedräktskris)
  • Mobiler
  • Rosa band (ja jag vet att man ska ha det på jackan och inte i väskan, men när jag köpte det hade jag skinnjacka på mig och den ville jag inte sticka i)
  • Fickspegel
  • Liten flaska med handkräm
  • Etui med visitkort
  • Tampongväska innehållande tamponger (duh!) och trosskydd (den med svampar på)
  • Extra Drops
  • Tårgas (olagligt, jag vet, men det är inte direkt det man tänker på när man är ute och går i mörkret)
  • USB-minne
  • Liten fickkniv (denna älskar jag, den har allt: nagelfil, skruvmejsel, pincett, sax och kniv förstås)
  • Ask med värktabletter (Panodil, Ipren och Eeze. Även om de enda jag vågar använda nu under IVF:n är Panodil)
  • Ask med plåster och Magnecyl - första hjälpen vid getingstick (den avlånga asken med gubben på, ursprungligen en tuggumiask från Star bucks)
  • Två blyerts- och en bläckpenna
  • Liten rosa påse med våtservetter, pappersnäsdukar och ask med tvålpapper (tvål i arkform, kanongrej från Designtorget)
  • Nycklar (i detta fall bara en knippa, den med hem-, bil- och cykelnycklar samt nycklar till min mamma)

Puh, det var nog allt just nu... Jobbdagar innehåller den diverse nycklar och passerkort, beroende på vilket jobb som gäller just den dagen.

På vintern finns där garanterat en flaska låsolja och tändare!

Förmodligen den mest välutrustade väskan i bloggvärlden! Vänner och jobbarkompisar skrattar gärna gott åt alla grejer jag har i väskan, men det är praktiskt när de har ont i huvudet, har ngt fast mellan tänderna, behöver spegel, tampong eller dyl. =)

Tack Ting, för utmaningen, den här var riktigt rolig!

Nu har förmodligen ngn mer där ute listat ut vem jag är, men so what?

2 kommentarer:

Tingeling sa...

Oj! Den väskan var verkligen välutrustad och skulle INTE gå igenom säkerhetskontrollen på flygfältet!
Härligt med en "Muminmamma-väska" där det alltid finns precis det man behöver, vid rätt tillfälle. Jag har faktiskt en kompis som är precis så gott utrustad, alltid, och det är skönt.
Det är lyxigt att resa med henne för hon tänker på allting! Ingen situation är för svår för hennes packning! :)

Stapplande Steg sa...

Det var inte illa :-) Jag ligger i lä. Min handväska innehåller plånbok, mobil och nycklar. Fast jag är ständigt irriterad på mig själv att jag inte har våtservetter i handväskan, det har jag varit i flera år. Undrar varför jag inte har köpt det än! Hoppas att du fick ihop Pregnylen! Nu är det nära!
Kram