söndag, oktober 19, 2008

Kort uppdatering (ET+9)

Har inte skrivit på länge nu och inte heller läst alla nya inlägg i era bloggar (många inlägg blir det på en dryg vecka!).

Jag har "roat" mig med följande sedan ET:
  • Blivit ett år äldre (meningsfullt)
  • Jobbat lååååånga och sena dagar (borde ju hjälpt tiden att gå fortare, men jag tycker den sniglar sig fram som alltid när man väntar)
  • Fått massa finnar i ansiktet (progesteronet kanske?)
  • Kletat, kletat och kletat lite till med vaggisarna...
  • ...och gått över till "rumpisar" istället (mindre trevligt införande, men mkt mindre kladd och trosskyddsåtgång)
  • Börjat sjunga i min kör igen (har inte orkat under behandlingen)
  • Haft ontont i magen i en hel vecka efter ET, nu äntligen är det bra igen
  • Kalasat x 2 (med mammas släkt förra helgen, med Älsklingens igår och dessutom bär det av till min pappas släkt om en halvtimme för firande nr 3, sedan har jag äntligen fyllt klart för i år)
  • Känt ngr rejäla stick i livmodertrakten i tisdags (4 dagar efter ET, så vill gärna tro att det var Lillgrodan som fäste, men vågar som vanligt inte riktigt hoppas)
  • Varit hos frissan och klippt tillbaka helluggen som jag övergav för 3-4 år sedan (mkt nöjd!)
  • Väntat otåligt på att tiden ska gå
  • Väntat lite till...
  • ...och lite till!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har föjt din blogg ca en månad nu, hoppas verkligen att det lyckas den här gången! Jag börjar med mitt sprayande om en vecka, första gången för mig, så har fått massor med bra information om behandlingen. Tack för det! Jag håller tummarna för dig och Lillgrodan!

Hanna sa...

Hej! Har tänkt på dig & Lillgrodan & hoppas verkligen att det går bra för er! Själv har jag haft världens mensvärk hela helgen & spottings igår kväll (har jag aldrig någonsin haft förut), men sedan inget mer. Var ganska knäckt igår kväll & har väl mer eller mindre gett upp hoppet för mig & "Flempan". Mensen är på g - det är uppenbart. Fan!

Har äntligen kommit igång med min blogg nu, så hälsa gärna på om du har en stund över! :)

Anonym sa...

Håller tummarna! :-) När är det dags för test? :-)

Eludie sa...

Åh, jag hoppas att sticken var Lillgrodan! Jag hoppas så!

Batteris/Beatrice sa...

Jag hoppas också för din skull! Jätteengagerande blogg! Läser ofta!

Lilla J sa...

anonym - Tack! Bra att du hittat användbar info här hos mig. Hoppas ert försök går bra!

Hanna - Tack! Skumt med spottingsen, har du testat? Ska spana in din blogg!

Jenny - Tack! Är bara på dag 10 idag och testdag först dag 17, så nästa måndag! Men kommer inte mensen imorn så testar jag nog på onsdag.

Eludie - Tack!

Batteris - Kul att du gillar bloggen! Och tack för uppmuntran!