torsdag, oktober 23, 2008

Jag tror knappt att det är sant (ET+13)

Hade inte tänkt publicera de här inläggen riktigt än, men nu har allt tagit en annan vändning tyvärr, så här kommer inläggen under datumen jag skrev dem. Utgår givetvis ifrån att du som läser här och känner mig IRL, håller allt för dig själv!!

Otålig som jag är kunde jag förstås inte hålla mig ända till testdag. Jag är faktiskt t o m lite stolt över mig själv att jag kunde hålla mig såpass länge som till idag. Men imorse åkte det alltså fram: CB-testet inköpt dagen till ära (annars testar jag alltid med de där tråkiga sjukvårdsstickorna) och döm om min förvåning när ett tydligt plus uppenbarade sig!!

Självklart blev jag lite småstressad över att det skulle röra sig om ett falskt plus eftersom jag testade så tidigt, så jag slängde mig på telefonen till SU. BM lät inte förvånad över mitt tjuvtestande och gratulerade glatt. Jag bad henne om en bedömning över risken att det är falskt och hon tänkte ett tag och svarade sedan: "10... nej 5%. Max."

Så jag antar att jag kan lita på plusset?

Det känns helt overkligt! BM sa att det var lika bra att boka in en ultraljudstid med en gång, den 19 november blir det... kan inte ens tänka mig att vi kan få höra Lillgrodans hjärtslag så snart! Det måste bli så! Ngt annat skulle jag inte orka. Det bara måste vara vår tur nu, på riktigt!

Jag ber till alla fertilitets- och bebisgudar som finns att Lillgrodan ska få växa och frodas och må bra här inne i min mage i många många månader! Jag ber att ett barn, mitt barn, ska läggas i mina armar kring den 30 juni nästa år! Snälla rara gudar, ge oss detta så ska jag vara snäll för all framtid!

Inga kommentarer: