tisdag, oktober 07, 2008

Dan före dan

Pregnyl-meckandet gick problemfritt, fast det var lite nervöst. Bryta ampuller och fixa med olika nålar... men, nu kan man alltså det också! Hade blivit lite uppskrämd över själva sprutan, men den kändes inte mer än Gonal-F-pennan. Däremot känns det rejält idag. Det syns ingenting men känns som ett ordentligt blåmärke!

Idag har jag spenderat hela dagen i sängen precis som igår. Magen ömmar rejält och så fort jag flekterar bålen det minsta hugger det till, så jag försöker helt enkelt undvika det och hålla mig i horisontellt läge. Halvligga i sängen med datorn i knäet fungerar, men sitta i soffan är inte alls skönt just nu.

Jag måste erkänna att jag är lite småorolig för överstimulering denna gång. Så här svullen som jag är nu har jag nog aldrig varit och jag känner av äggstockarna hela tiden, även i liggande position. Missförstå mig inte nu, jag är supertacksam för att stimuleringen har fungerat bättre denna gång, men det vore ju också typiskt min otur att den t o m fungerat för bra. Mardrömscenariot är ju förstås att det blir totalfrys och jag inte kan få tillbaka ngt embryo på fredag. Men det vill jag inte ens tänka just nu.
Den som tror att jag överdriver, ta en titt:

Vilken månad?

Se där, nu fick t o m jag publicera en magbild på min blogg! (Kanske inte riktigt den sorts magbild jag skulle vilja, men men.)

Nu blir det säsongsstart av "Brothers and sisters"!

Håll tummarna för mig imorn runt 11-tiden, för då ska den här hönan plockas (ja, inte på fjädrar då alltså)...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, du ser ju gravid ut! :)
Lycka till imorgon!!!
Själv har jag beräknat ÄP i nästa vecka...
Kram från Mumin

Tingeling sa...

Precis sådär har min mage sett ut nästan vid varje IVF också, det är sjukt jobbigt.
Hoppas dock för din del att den inte blir mindre heller, snarare tvärtom.
Fin tatuering, vad föreställer den?

Eludie sa...

Åh, det är så otroligt spännande, jag hoppas innerligt att det går riktigt bra idag! Ser fram emot nyheter då du har en möjlighet att titta in! Jag är på sprutdag 5 och börjar känna av den ökade omkretsen jag också...
Många kramar!

Lilla J sa...

Mumin - He he, ja man gör ju det! Lycka till nästa vecka!

Ting - Antar att det är så här man ska se ut då och det får det ju vara värt!
Tack, tatueringen är en drake! (Drake the dragon) =) Det är huvudet man ser skymta på bilden.

Eludie - 11 ägg är jag nöjd med! Iaf mot mina 4 förra gången! Hoppas det gror många små ägg i dig också nu!

Kramar!