fredag, oktober 31, 2008

Förvirrad över räkningen

Pratade med SU igen precis och de hade inte alls räknat som jag vad gäller graviditetsveckor. Jag utgick ifrån att man såg ÄP-dagen som ÄL, men BM sa att man räknar ET + 14. Alltså ET-dagen som ÄL då?

Gör jag det så får jag istället BF den 2 juli och 5+0 idag. Men BM sa att det stod i deras papper att jag hade BF den 4 juli... men det kan ju inte vara ET + 14? Eller? Usch så förvirrande det blev. Jag kommer iaf räkna ET som ÄL i mina uträkningar från och med nu, och skulle nu Lillgrodan leva där inne (jag ber, jag ber, jag ber) så blir jag säkert flyttad längre fram ändå så skit samma.

Nu ska jag iaf knalla upp till SU för att ta ett hCG-prov eftersom jag fortfarande är så fruktansvärt orolig och iaf vill ha ngt gjort innan vul:et på torsdag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det förvirrande! Jag fick veta att jag ska räkna från den dag när jag började med sprutorna. Detta var alltså DAG 1 (24 sept).

Jag var förresten hos min gynekolog (som följt mig i flera år nu) och berättade om hur allt har gått. Han frågade då om jag ville att han skulle kolla. Detta var alltså IDAG kl 09 imorse. Jag sa att han gärna fick göra det och döm om min förvåning när man ser en mycket tydlig prick. Då berättade han att slemhinnan (eller vad det nu var) ska vara ca 10 mm i vecka 5 och min var 11,3 mm. Alltså räknar jag v 5+ 2 idag. Vi får väl se vad de säger på VUL-et den 12. Min gyn sa förvisso också att det inte alltid är så att man kan se något så här tidigt, men vi kan väl hoppas att Grodan känner för att visa sig i nästa vecka (att du får något besked iaf). Håller en tumme för Grodan och den andre för min Lille Skrutt. :-)

Uniflora sa...

Jag fick svaret att äp är äl. En helt virrig vetenskap.

Heja Lillgrodan! Kram

Lilla J sa...

Helt förvirrande detta!! Jag tyckte också det var mest logiskt att räkna ÄP som ÄL eftersom det ju är på ÄP-dagen som befruktningen skett, men nu sa alltså BM att det var ET + 14 som gällde, vad hon nu menade med det. Snurrigt helt klart, men egentligen spelar väl inte en dag hit eller dit ngn roll...

Jenny - Åh, så kul! Grattis!! Vilken dag gjorde ni ET? Hmmm, jag har bestämt för mig att min slemhinna var 14 mm i måndags, tyckte sekreteraren som jag pratade med idag sa att det stod så i journalen. Hoppas det innebär att Lillgrodan kanske finns där inne iaf! Heja din Lille Skrutt också!

Uniflora - Jag fattar ingenting med den här räkningen nu, alla säger olika!
Kram

Anonym sa...

Hej och tack!

Vi gjorde ÄP lördagen den 11 okt, och om jag inte minns fel är det dagen efter er?

Vi håller helt enkelt tummarna för varandra och oss själv givetvis. :-)

Jag kan absolut inget sånt om slemhinnor och så, men gyn försökte givetvis förklara ytterst pedagogisk för mig i morse och det är givetvis möjligt att jag missförstått. :-) Detta gyn-besök var ju lite på fusk, jag har ju inte mitt "riktiga" förrän den 12 som sagt.

HÅLLER TUMMEN!!! Heja Grodan och Lille Skrutten!!

Anonym sa...

Lycka till på hcg-provet. Jag hoppas det visar en ökning!!! Stort lycka till än en gång. Kram!