måndag, oktober 27, 2008

Lycka bytt till skräck (4+5)

Hade inte tänkt publicera de här inläggen riktigt än, men nu har allt tagit en annan vändning tyvärr, så här kommer inläggen under datumen jag skrev dem. Utgår givetvis ifrån att du som läser här och känner mig IRL, håller allt för dig själv!!

Min rädsla för missfall är nu tiodubblad!

Igår tilltog de bruna flytningarna ordentligt, från att i förrgår bara varit lite rostbrunt i trosorna till att igår komma komma större mängder på papperet när jag torkade mig. På em började jag dessutom få rejäla kramper i livmodertrakten, som rejäl mensvärk! Typiskt molande som höll i sig 5-15 sekunder för att sedan försvinna och återkomma efter ngn minut. Smärtan blev värre och värre och på kvällen var det så illa så jag fick andas mig igenom kramperna.

Tog ett nytt gravtest imorse kl 7 och det var ngr starkare än det förra, men det vet man ju att även om det skulle vara missfall på gång så sitter gravhormonerna kvar ändå, så inte blev jag tryggare för det.

En timme senare när jag gick på toa kom det mer brunt på papperet och denna gång lite "trådigt". Inga klumpar, men ändå...

Ringde SU och pratade med en BM, men hon kunde ju inte göra mig lugnare - precis som jag redan visste. Det kunde vara fullt normalt och ingen fara, men det kunde också vara början på ett missfall. Det enda jag kunde göra var att avvakta och hoppas på det bästa... Än så länge är det för tidigt att se ngt på varken vul eller blodprov.

Inga direkta symtom har jag heller. Inget illamående, inte minsta lilla ömhet i brösten. Det enda är yrsel.

Jag är så jävla rädd nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Funderade starkt på att stanna hemma från jobbet idag, för om det börjar komma färskt blod när jag är på jobbet så vet jag inte vad jag ska göra! Men om jag stannar hemma så kommer jag bara kolla trosorna en gång var femte minut och vara ett vrak när Älsklingen kommer hem. Så det blir nog jobbet ändå...

Snälla, ni som läser: berätta hur det var för er!! Hade ni så här i början? Hade ni också ont om symtom i vecka 5? Hur gick det sedan? Om det så slutade i missfall så berätta ändå! Jag vill veta ALLT!!

Inga kommentarer: