fredag, oktober 24, 2008

Blandade känslor (ET+14)

Hade inte tänkt publicera de här inläggen riktigt än, men nu har allt tagit en annan vändning tyvärr, så här kommer inläggen under datumen jag skrev dem. Utgår givetvis ifrån att du som läser här och känner mig IRL, håller allt för dig själv!!

Idag är det 14 dagar sedan ET, eller enligt det nya räknesätt som förhoppningsvis kommer att vara mitt för en lång tid framöver: 4 + 2. 5:e veckan. 2:a graviditetsmånaden. 249 dagar till BF... helt sjukt!

Igår kände jag stundom (nej jag är inte 85, ibland passar gamla rostiga ord bäst) bubblande glädje och förväntan, och stundom rädsla. Idag blev det lite mer rädsla, då jag fick för mig att testa igen - denna gång med sticka från läkarmottagning - och plusset (nåja, andrastrecket) först inte dök upp alls för att sedan svagt svagt visa sig. Inte alls i närheten av kontrollstrecket i styrka och mkt svagare än plusset på CB igår. Panik!!

Jag försöker intala mig själv att det inte är ngn idé att stressa upp sig. 1) Man bör inte jämföra olika slags tester. 2) Igår testade jag med morgonurin, idag på kvällen med bara ngn timme sedan senaste toabesök. 3) Inte så mkt som ett spår av mens, bara lite ljusrosa flytningar igår och i förrgår. 4) Jag har känt av yrsel i tre dagar nu. Men vem försöker jag lura? Hur kan jag inte vara nervös?!

Imorn blir det till att testa med morgonurin och med CB igen så att jag kan jämföra med styrkan på gårdagens plus. Och om det fortfarande är plus och iaf inte svagare än igår så ska jag ligga lågt med testandet till ordinarie testdag, dvs på måndag. Är det ett fint plus då så ska här inte testas ngt mer... alls!! Gud, vad man håller på...

Lilla älskade Lillgrodan... stanna hos oss!!

Inga kommentarer: