torsdag, september 25, 2008

Tjohooo!! (Injektionsdag 1, spraydag 15)

Yes! Jag är nedreglerad! Det kom faktiskt som lite av en chock. Jag har visserligen börjat känna av sprayen de senaste dagarna, men trodde ändå inte att jag var nedreglerad eftersom jag mådde tusen ggr sämre förra gången. Men, värdet var kanonfint och jag fick sätta igång med sprutorna redan ikväll! Jag har precis tagit kvällens injektion, lite småläskigt - man har ju hunnit bli lite ringrostig sen sist.

För övrigt har jag bara en sak att säga om den här IVF:n så här långt: heja Suprecur!! Aldrig mer att jag sprayar så mkt som en droppe Synarela upp i min näsa... Jag var ju vid spraystarten nästan övertygad om att Suprecuren inte var så bra, men tack och lov så hade jag fel! Och Synarelan förlorar sin poäng:

Suprecur - Synarela: 3-0

Däremot måste jag säga att Synarelan hade en fördel, och det är att man inte behövde hålla på och spraya så mkt. Suprecuren däremot är ju ett evighetsprojekt med sina 2 puffar 4 ggr om dagen. Nu under sprutperioden är det visserligen bara 1 puff per gång som gäller, men ändå 4 ggr per dag... 4 ggr som man behöver stå ut med smaken. Så Synarelan får nog tillbaka sin poäng ändå:

Suprecur - Synarela: 3-1

Suprecuren förtjänar däremot minst 1 poäng till för uteblivna biverkningar, jag är fortfarande chockad över att jag är nedreglerad men mår såpass bra som jag gör! De få biverkningar som jag fått har alla varit mildare än förra gången. Till och med värmevallningarna är lindrigare denna gång och kommer inte riktigt lika ofta. Heja heja:

Suprecur - Synarela: 4-1

Planen ser nu ut som följer:

Sprutstart 25/9 (idag): 150 IE
Blodprov 30/9
Prel. vul 3/10
Prel. ÄP i början av v. 41

Hoppas vi håller schemat och att det går bättre denna gång än förra. Förra IVF:n var jag ju inte frisk och svarade urdåligt på stimuleringen. I vanliga fall hade jag ju fått höjd dos på Gonal-F:n eller t o m ett annat preparat men just eftersom min kropp inte var i form första gången så kör vi på standardprotokollet igen, fast med start på lite högre dos: 150 IE, som jag ju fick höja till efter blodprovet förra gången.

Jag vill så gärna tro att det var hypotyreosen som spökade förra gången och att jag kommer att svara bra på stimuleringen denna gång, men jag har tyvärr svårt för det. Jag känner på mig att det inte bara hade med sjukdomen att göra, jag är rädd att jag inte kommer att svara speciellt bra denna gång heller. Gode Gud (om du nu finns), låt mig ha fel!

7 kommentarer:

Tingeling sa...

Grattis!!
Skönt att få ta itu med sprutorna, ett steg längre.
Hoppas din kropp är i toppform och ni kan följa schemat till punkt och pricka! (och må bra)
kram och ha en härlig helg!

MochM sa...

Vad skönt att höra att det går bra. Och nu är sprutandet igång, då är det inte långt kvar. Heja heja!

Tänk förresten att det kan vara så stor skillnad i väntetid. 2,5 månad i Gbg alltså? Otroligt. 1 år och 9 månader i Sthlm. Helt galet!

Hoppas helgen blir skön!

/m.

Anonym sa...

håller stenhårda tummar för en lyckad fortsättning

Anonym sa...

Utmanad!

Anonym sa...

Vad härligt att du kommit igång med sprutorna, det känns verkligen som om man kommer framåt då! Jag hoppas du svarar bättre på stimuleringen denna gång. Lycka till med sprutorna och ha en skön helg!

zygoten sa...

Skönt att du var nedreglerad och kunde få börja med hormonstimuleringen. Hoppas allt ska gå bra och att du svarar bättre denna gången! /Kram z

Uniflora sa...

WOHOO! Härligt du kommer igång nu och att kroppen lyder. jag håller tummar för o-onda sprutor och en optimal äggproduktion. Kram