fredag, september 26, 2008

Bokmässan (Injektionsdag 2, spraydag 16)

En av årets höjdpunkter går av stapeln här i Gbg just nu: bokmässan! Och idag har jag varit och gjort mässan osäker i 5,5 timme och shoppat x antal böcker. Härligt!

Jag älskar böcker och jag tycker mässor är grymt roliga, men det hela har ju också en baksida: fullt med svettigt och knöigt folk ÖVERALLT! Dessutom väger ju böcker bly och efter att sakta men säkert ha fyllt två stora kassar med böcker och broschyrer gav jag upp och traskade hem med värkande axlar. Som på beställning vandrade värken rätt upp i huvudet och när jag kom hem var jag fullkomligt slutkörd och nu har jag spenderat kvällen i sängen framför tv:n.

Men jag är mkt nöjd med mina bokkap! =)

4 kommentarer:

zygoten sa...

Jag sa också igår kväll att jag vill åka till Göteborg och gå på bokmässan, men vi hinner inte ta oss dit. Vilken tur du har som bor nära!
Härligt med en massa nya böcker att välja mellan:) /Z

MochM sa...

Jag vill också gå på bokmässa! :o)
Hoppas sprutandet går bra och att du mår fint.
Kram m.

Anonym sa...

Vilken lyx att bo så nära Bokmässan. Jag är som sagt specialpedagog och min rektors fru (också lärare) hade lyckan att få köra upp till mässan. :-)

Hoppas att dina 5,5 h var givande. :-)

Själv bestämde jag mig för att sjukskriva mig i helgen (från mitt extra-knäck som är ett sk "riskjobb". Jag tror att jag gjorde rätt i det, så att kroppen får vila.

Hoppas att allt går bra med dina injektioner. Hur mkt tar du?

Anonym sa...

Hej igen!

Vad skönt att du var nedreglerad & fick börja med sprutorna (en dag efter mig...). Jag hittade ju till din blogg i våras då det visade sig att vi började med Synarelan (vilken skit!) samma dag. & nu så kör vi samtidigt igen. :) Den här gången är jag dock övertygad om att det kommer gå bättre för oss båda! Så är det bara! Jag måste dock säga att jag är avis över att du fått en så "exakt" planering. Själv bor jag på Värmdö utanför Sthlm så vi kör på Karolinska, & det enda jag vet är "blodprov på måndag - sen får vi se vad som händer...". Inser att det inte är helt lätt att veta några exakta datum, men ngt preliminärt skulle inte skada. De vill dock varken säga bu eller bä. Så den som lever får se...