torsdag, september 18, 2008

Småsjuk och celebert besök (Spraydag 8)

Idag är jag ledig och hade tänkt ägna dagen åt allt som väntar på att bli gjort: pappersarbete som lagts på hög, disk, städning, hämta ut nya glasögonen m.m. Unnade mig lite sovmorgon och satte klockan på 9, men vaknade - i ordning med lagen om allts jävlighet - med dunkande huvudvärk! Stängde av klockan och tänkte att lite extra sömn skulle göra susen, men kl 11 när jag vaknade igen dunkade det bara värre och dessutom visade tempen på feber - låg, men ändå feber.

Så min uträttar-dag blev istället en ligga-i-sängen-och-titta-på-inspelade-Top Model-och-läsa-bloggar-dag och allt som är outrättat förblir outrättat. Typiskt!

Hursomhelst så rullar sprayandet på som det ska, dag 8 idag. Biverkningarna håller sig fortfarande undan och jag är hemskt tacksam. Det enda som jag noterat och funderar lite över är att äggstockarna värker. Det känns ungefär som vid ÄL och har nog faktiskt hängt med sedan spraystart ungefär. Kommer inte ihåg att det var så förra gången, och har inte skrivit ngt om det heller så det var det förmodligen inte. Behöver jag oroa mig? Noterade biverkningen "äggstockscystor" i bipacksedeln och det lät ju sådär kul. Vad händer om man får det? Måste man avbryta behandlingen då? Hemska tanke

Min meningslösa dag har nu på kvällen iaf förgyllts med ett celebert besök: Pipperonis underbara lilla Elsa har varit här i ngr timmar och piffat upp vår kväll. Man blir bra sugen på att skaffa sig ett eget litet pälsliv när man sitter där med det varma lilla knytet i knäet och myser. Men vem försöker jag lura egentligen? Det finns varken tid eller plats i vårt liv för ett litet knyte av den sorten just nu... för det finns väl inget som heter valpledig va? Synd, så synd...



5 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad i min blogg... Ta en titt

http://ragetti.blogg.se

Tingeling sa...

Åååh, hon är så söööt, Elsa!!!

Anonym sa...

Hej igen!
Jag tog nog ut segern i förskott vad gäller biverkningar... Är nu på spraydag 6 och mår sämre tyvärr. Det började igår på dag 5 med huvudvärk och trötthet/dåsighet och har blivit värre idag. Ingen energi kvar känns det som :(
Din huvudvärk var nog också en biverkning, har den slutat?
/Mumin

Eludie sa...

Oj, jösses så söt hon är!

Jag hoppas du mår bättre nu?

Lilla J sa...

Ragetti - Ska ta en titt!

Ting - Visst är hon fantastisk? Funderar på att sno henne ibland =)

Mumin - Jobbigt med huvudvärk.
Nej, min huvudvärk förra veckan var typisk feberhuvudvärk och gick över efter en dag. Den lätta huvudvärk jag känner till och från nu känner jag tydligt igen som biverkningstypen sedan förra IVF:n, fast det är en mild variant denna gång!

Eludie - Ja visst är hon sötast i världen? =) Är en riktigt stolt "kusin".
Jo tack, nu mår jag bättre. Mitt dunderimmunförsvar gjorde ett bra jobb som vanligt och jag var bara sjuk i en dag!