söndag, maj 11, 2008

Sista etappen

Vårt första ET blev av idag vid 14-tiden. Så nu "ruvar" (hatar det ordet så det är sista gången ni kommer få se det i min blogg vill jag lova) jag på ett fyrcelligt embryo!

Men ändå känner jag mig totaldeppad. Är övertygad om att detta inte kommer att funka, jag bara vet det. Inte ett enda ägg till frysen fick vi heller, inte ett enda... Av de fem äggen var ett inte ens moget nog att befrukta och av de andra fyra var det bara två som delade sig. Fick alltså tillbaka ett fyrcelligt, men det andra var bara tvåcelligt så det fryser de inte ens ner. Så misslyckas vi nu måste vi börja om från början igen och göra om hela skiten... Fan! Helvetes jävla fucking kukskit!!!

Jag lär få vara "barnlösa lilla J" en lång tid framöver. Önskar mig bara lite tur för en gångs skull. Jag vet att det inte är kört. Javisst, jag fick ju tillbaka ett, och förhoppningsvis kommer jag kunna glädjas åt detta om ngr dagar men just nu är det bara mörkt. Jag känner mig förfärligt misslyckad! Inte ens 27 år gammal är jag och jag som borde ha massa mottagliga ägg som bara väntar på att få mogna och bli befruktade kunde bara klämma fram fem ynkans fattiga ägg, och då var det dessutom bara ett som dög. ETT!! Uselt...

10 kommentarer:

Åsa sa...

Jag önskar jag kunde krama om dig och försöka trösta.

Du har ett fint embryo i dig nu. Det räcker med ett bra embryo för att det ska fungera! Detta kan bli ert barn!! Jag hoppas så för er! Jag ska hålla tummarna tills de blir blå! Varm kram!!

MochM sa...

Att ruva ja, att vara ruvare, att räkna ruvardagar. Jag var också extremt emot dom orden i början, jag är väl ingen höna typ!

Men jag kom inte på något annat så det blev dom ändå, för man törs ju inte använda ordet "gravid" heller, även om man ska agera som att man vore det och även om det är vad man av hela sitt hjärta hoppas. Man vill inte jinxa det på något sätt.

Sen det där med att inte få något till frysen. Känner igen mig där också och kan bara säga vad folk sa till mig och vad jag tänkte "ja det är lätt att säga" om, men... det krävs bara ett och det här ska funka för er!

Håller tummarna!

Kram m.

Anonym sa...

Nej du! Inte misströsta! Ett fyrcelligt fint embryo är allt vad som behövs för en graviditet! Det är långt ifrån alla som får något till frysen - själv har jag aldrig fått nåt och nätt och jämnt haft något att återföra heller.
Visst, besvikelsen är fakta - men det finns inget som talar emot att det här inte kan gå vägen.
TRO!
kram.

Barnets mamma sa...

Jag vill bara påminna om vårt senaste ÄÅ/ET. 7 ägg resulterade i ETT ENDA som dessutom delade sig för fort. Nu är jag gravid i v 10 =D

Jag kan förstå att du inte vågar vara optimistisk men misströsta inte! Inte ännu!

Kram

Barnets mamma sa...

Det skulle stå ÄP/ET...

Anonym sa...

men detta är kankse ert guldembryo

Kramar om

Lilla J sa...

Tack för all peppning, hoppas så att ni har rätt och detta är allt som krävs!

Fibula - Känns speciellt skönt att läsa din kommentar, hoppas vi har samma tur som du!

Kram på er

Songbird sa...

Hej Lilla J, jag måste bara säga precis som Fibula att vi hade bara ett litet ynka ägg (som dessutom inte såg perfekt ut) som klarade sig till fyra-cells stadiet. Precis som du fick vi ut 5 ägg men för oss blev endast tre befruktade och två var endast två-celliga så de slängdes. Jag var övertygad om att det var kört men tydligen inte, idag är jag v10+4 dagar gravid och hoppas att det håller i sig.

Lycka till framöver, hoppas att ert lilla embryo bestämmer sig för att stanna!

Eludie sa...

Lilla J, jag hoppas att du och ägget har det bra idag!

Som det sägs här ovanför, det behövs bara ett litet ägg, varierande kvalitet och kaliber och vips, det kan bli den underbaraste ungen i hela världen!

Tummar och tår, jag håller alla jag har!

Lilla J sa...

Songbird - Åh så skönt det är att läsa din story! Hoppas hoppas vi har samma tur! Var det ert första försök också?

Eludie - Tackar, vi mår ok, lite svullna och ömma!
Tack för tummen!!