tisdag, september 23, 2008

Sprayen gör susen? (Spraydag 13)

Nu är jag inne på spraydag 13 och i takt med att biverkningarna har ökat känner jag mig mer och mer positiv till att jag kommer att vara nedreglerad i tid! På torsdag morgon ska jag till SU och ta blodprov, på spraydag 15. Förra IVF:n tog jag blodprov först på spraydag 19 men då var jag också nedreglerad utan problem så jag hoppas hoppas att det ska räcka med dag 15 denna gång.

I helgen ungefär började jag känna av sprayen mer och mer. Följande biverkningar kan läggas till listan:
  • Tyngdkänsla i huvudet - Till och från nu börjar jag känna av en lätt värk i huvudet men framförallt en tyngdkänsla strax efter sprayningen.
  • Trötthet - Kanske beror det på att jag jobbat mycket på sistone, men jag tror också att sprayen gör sitt till. Jag är inte på långa vägar lika trött som förra gången då jag sprayade med Synarela, men jag börjar känna mig mer och mer groggy för varje dag.

Återigen plockar Suprecuren poäng. Biverkningarna är inte alls lika kraftiga som förra gången och dessutom dök de ju upp först nu, i slutet av sprayperioden, och inte i början som med äckelpäckel-Synarelan:

Suprecur - Synarela: 3-1

Går nu allt vägen så får jag sätta igång med sprutorna på fredag eller måndag. Det går framåt... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för din skull. Själv ska jag få min nedreglering kontrollerad imorgon och jag är jättenervös!

Anonym sa...

Jag känner så igen mig i din beskrivning av biverkningar! Jag har också lätt huvudvärk och tyngdkänsla i huvudet samt är trött och lite dåsig liksom.
Jag ska börja med Gonal F den 1 oktober, ser fram emot det.
/Mumin