onsdag, september 24, 2008

Hot hot hot (Spraydag 14)

2 veckors sprayande bakom mig och nu börjar det bli hett - vallningshett! Sov urdåligt i natt pga konstanta svettningar, och det är inte likt mig! Här har ni tjejen (har fortfarande svårt för att kalla mig för kvinna, men det kanske är dags när man börjar närma sig 30?) som är ständigt frusen (speciellt sen jag fick hypotyreos) och så sent som förra veckan sov med yllefilt ovanpå täcket. Men i natt vaknade jag alltså flera ggr av otroliga svettningar. Precis som förra gången känns det mer som att det hettar på insidan på ngt konstigt sätt, och inte som vanlig "värmesvettning". Mer som feberhetta! Det här är verkligen inte min favoritbiverkning och jag ser fram emot att bli av med den när jag kommit igång med sprutorna.

För övrigt njuter jag av ledig dag idag (utan huvudvärk och feber). Tog en välbehövd sovmorgon och efter en sen frukost har jag läst ikapp på mina favoritbloggar. Snart bär det av till stan för ngr ärenden och sedan ska jag planera middagsmat och handla hem så att vi slipper göra det när vi är hungriga - för min erfarenhet säger mig att det inte brukar gå så där värst bra! Fick hem nya "Laga lätt" häromdagen och där fanns en del intressanta recept som jag gärna vill testa. Jag är sååå trött på samma mat hela tiden, men tyvärr är det ju så det blir utan planering!

Stan (och nya snygga svarta stövlar!) nästa...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för titten. :-) Ja, allt gick hur bra som helst idag. Jag var helt nedreglerad och börjar med sprutorna redan IKVÄLL. Spännande. :-) Det är ju vår första gång, så vi har liksom inget att jämföra med. Det är ju en evig längtan som får sina abrubta slut varje 28:e dag. Vi har förhoppningar, men håller oss ändå ganska så mycket på jorden. Vi vågar inte hoppas för mycket. Jag håller tummarna för dig imorgon. Hälsningar från Jenny.

Stapplande Steg sa...

Du kommer att vara beredd den dagen du hamnar i klimakteriet :)
Hoppas att du får komma igång med sprutorna snart!

Uniflora sa...

Jag fick vallningar av sprutorna också. Och de hänger i ännu - trots en månad sen jag slutade... Jäklans hormoner! Jag hejar på sprutstarten!

Tingeling sa...

Vallningar, japp. Väldigt bekant!
Håll ut!
kram och hoppas du hittat stans coolaste stövlar! :)

Lilla J sa...

Jenny - Skönt att det går framåt! Det är nog ändå bra att inte hoppas på för mkt första gången. Även om det ju förstås finns de som lyckas med en gång, så säger de ju att första IVF:n är mkt av en försöksomgång för att se hur kroppen svarar på stimuleringen m.m. Men jag håller tummarna för att ni slipper fler ggr iaf!

Stapplande - Ha ha, precis, så tänker jag också! Det är ju inget som kommer att vara helt nytt iaf, även om det säkert kommer kännas jobbigt då!

Uniflora - Ja mina svettningar hängde nog med en bra bit in i sprutperioden också, fast inte efteråt så vitt jag kan minnas, det låter jobbigt!

Tingeling - Jo då, det är ju trots allt självvalt och för att nå ett mål så jag härdar ut!
(Stans snyggaste stövlar inhandlade!)

zygoten sa...

Usch ja, de där hemska nattsvettningarna känner jag igen. Jag hade förträngt det en aning men nu är jag förberedd inför nästa sprayomgång. Hoppas det visar resultat i blodprovet!