torsdag, maj 01, 2008

Slödag och blå mage (Injektionsdag 9, spraydag 29)

Idag är både jag och Älsklingen lediga. Jag hade sett en fin dag framför mig, utflykt i det fina vädret, lite romantik. Men när jag slog (nåja slog och slog, tvingade) upp ögonen i morse var det bara för att mötas av grå himmel och regn. Suck. Här har man jobbat de senaste 2 veckorna och tittat ut genom fönstret och längtat ut i det fina vädret, och när man väl är ledig är det regn. Det är väl typiskt. Men vi fick göra lite nytta i stället och knep en tvättid nere i tvättstugan och har tvättat 6 maskiner, det var välbehövt det också!

Jag känner mig verkligen som en urvriden trasa idag, så trött, så trött. Jag dröjde mig kvar i sängen in i det sista "i morse" och kravlade mig upp först vid halv 1-tiden när Älsklingen hade "frunchen" på bordet. Inte är jag piggare trots sovmorgonen heller, jag längtar redan till kvällen när jag ska få sova igen. Om jag inte var 100% säker på att det är omöjligt hade jag trott att det enda som kunde orsaka en sådan här trötthet var en graviditet. Men uppenbarligen ger hormonbehandling + pollenmedicin samma effekt. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

Lyckades visst pricka riktigt illa med sprutan igår för idag har jag ett stort fult blåmärke på magen. Tjusigt! Hoppas jag prickar bättre idag, annars känner jag mig väl inte bara som en nåldyna utan ser snart ut som en också!

Imorn jobbar jag låååång dag, 9-19.05 men sedan har jag ledig helg!! Oj vad jag ska njuta! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att provet idag visade mängder av mogna äggblåsor! :) Håller alla tummar! Själv fick jag dessvärre missfall i helgen... Det gjorde ont som satan (allra mest i själen men även fysiskt). Så nu får vi avvakta ett par månader & sen börja om & spraya (förhoppningsvis innan sommaren, men det beror på om kroppen vill). Positivt är iaf att det ju faktiskt visade sig att jag kan bli gravid på naturlig väg (efter 3 års försök var inte förhoppningarna så stora) & att mannens små simmare visade sig ha blivit mkt bättre sen senaste provet. Så nu finns det iaf hopp, trots att det gör väldigt ont just nu.

Stort lycka till! Ska fortsätta att hålla alla tummar!