onsdag, april 30, 2008

Det börjar dra ihop sig! (Injektionsdag 8, spraydag 28)

Jag var på SU och tog nytt blodprov imorse, och nu har det tydligen börjat hända grejer! Jag fick behålla samma dos t o m söndag och på måndag är det dags för vul för att kolla om där finns ngr mogna äggblåsor. Det känns pirrigt och nervöst, tänk om äggen inte mognat som de ska? Då är hela detta försöket förgäves. Men så får det inte bli, det måste finnas många fina mogna ägg i mig nu! Jag har bestämt det!

Mitt möte med lilla sprutan ikväll var mindre roligt. Jag lyckades pricka mitt i ett blodkärl och det gjorde ont som sjutton! En stor röd bloddroppe trängde sig fram så fort jag drog ur nålen och jag fick trycka länge och väl med ett papper för att få det att sluta. Som om inte det var nog, så var det dessutom dags att byta spruta idag och den gamla sprutan räckte bara till halva dosen. Självklart hände exakt samma sak med spruta nummer två och nu sitter jag här med ett fint märke på var sida om naveln. Man känner sig som en levande nåldyna.

Jag har börjat känna av stimuleringen nu också, åtminstone tror jag att det är det som känns. Det ömmar i äggstockarna ungefär som vid ÄL och när jag gör vissa rörelser så sticker det till där inne. Det känns bra att känna ngt, tryggt att veta att det iaf händer ngt där inne. Nu hoppas jag bara att helgen går fort så att det snart blir måndag och jag får veta...

Om allt går enligt planerna så blir det ÄP nästa onsdag. Det är en vecka från idag. Det känns helt bisarrt! Pirrigt, spännande, oroligt... overkligt. Men efterlängtat, o så efterlängtat!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Levande nåldyna är ordet, men jäklars så bra du är! Och snart är det över och du kommer få massa ägg som befruktas och vill tillbaka till dig sen!! Kram

Lilla J sa...

Tack tack, hoppas du har rätt!

Kram