lördag, maj 10, 2008

Dagen efter, dagen före

Idag mår jag bättre! Jag är väldigt öm om äggstockarna fortfarande men det var rätt väntat. Har jobbat och levt som vanligt utan problem. Är väldigt trött, men det är nog inte så konstigt efter gårdagens strapatser.

Hoppas mina små ägg mår bra nu, där de ligger och väntar på oss på SU. Hoppas hoppas att de alla börjat dela sig fint och ser fram emot att bli våra efterlängtade barn! Imorn får vi veta...

Kl. 13 imorn ska vi infinna oss på SU för vårt första ET. Vi hade funderingar på att skippa ET denna gång och be SU frysa alla äggen och spara dem till efter sommaren. Utnyttja sommarmånaderna till att reda ut våra problem och försöka närma oss ytan igen. Men efter gårdagens skräckupplevelse kan vi inte annat än fullfölja detta nu. Vi kan bara inte försämra våra chanser genom att skippa vårt enda färskförsök med de här äggen. Tänk om de inte skulle klara nedfrysning och upptining och hela det här försöket skulle vara förgäves? Nej, det kan vi inte riskera. Så nu gör vi det ändå... Lyckas vi (tummar, tummar, tummar) så har vi ju trots allt 9 månader till att komma tillrätta med problemen, gå i terapi och lära oss prata med varann. Och det känns att vi redan är på rätt spår.

3 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Jag tror att det var ett bra beslut att inte frysa in och göra FET. Det finns trots allt vissa risker med upptiningen..

SKÖNT att ni verkar ha närmat er ett litet litet steg du och din man! Det finns en bok som din man kanske skulle kunna ha nytta av framöver: ”jag skall bli pappa” av Dick Sundewall. Toppen bok, tjejens graviditet, ultraljud mm. sett från killarnas perspektiv. Även om ni inte vet hur detta går ännu så tror jag att den kan vara nyttig att läsa för honom..

Anonym sa...

Massor av lycka till i morrn

Lilla J sa...

Efter infon vi fick idag så fanns inte ens ngt annat val kan jag säga! Så nu har jag iaf fått tillbaka ett embryo, fast tror inte ett smack på att det kommer fästa, känns bara inte så.

Den boken står i bokhyllan sen två år tillbaka! Men tack för tipset iaf!

Kram