tisdag, maj 13, 2008

Ont, det gör ont

Aj aj aj. Jag har fortfarande ganska ont i äggstockstrakten och börjar verkligen undra om det ska vara så här. Sedan ÄP i fredags har smärtan inte minskat alls, snarare ökat ngt. Det borde den väl inte göra? Magen är dessutom svullen som en boll hela tiden! Jag har visserligen en rätt krånglig mage som ofta är svullen på kvällarna, men nu ser det ut som att jag är i femte månaden redan när jag vaknar på mornarna! Kommer jag åt magen eller böjer mig kraftigt gör det jätteont. Har dessutom ont i ländryggen à la mensvärk...

Känns osannolikt att jag skulle vara överstimulerad, fick ju knappt ut ngr ägg. Ringde iaf SU imorse för att höra vad de trodde och om det fanns ngt jag skulle göra - eller inte göra - för att få det att gå över. De ville absolut "kolla på mig", som barnmorskan sa, så nu ska jag dit imorn fm. Hoppas de inte vill sjukskriva mig, kommer bli tokig om jag ska gå hemma! Det har bara gått två dagar sedan ET än så länge och tiden kommer ju snigla sig fram om jag ska gå hemma... Nä, hoppas att de säger att det snart kommer att gå över. Det jobbigaste är nästan svullnaden, magen är nästan omöjlig att klä just nu...

2 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Bra att du kollar upp det. Hoppas att det "bara" är sviter efter ÄP.

Anonym sa...

Har för mig att Lillawi hade det bevärligt efter sitt ÄP..kolla hennes blogg från dess

Hoppas det lättar snart