fredag, maj 23, 2008

Ingen tvekan längre

OBS! Äckelvarning!

Det råder ingen tvekan om saken längre: det är mens jag fått.

Den överjävliga mensvärken igår var kanske tecken nog egentligen, men jag blödde ju inte speciellt mkt, och dessutom mest brunt.

Imorse kom det färskt blod. Mkt blod. Och klumpar.

När jag satte mig på toa så kändes det konstigt i underlivet, det liksom tryckte nedåt på ett sätt jag aldrig känt förut. Jag krystade till och slurp så kom det en stor klump ur mig. Då gick det upp för mig på riktigt: att det inte skulle bli ngn bebis! Vårt lilla embryo, vår lilla "Knubben" landade i toan och kommer aldrig mer att komma tillbaka...

Fy fan vad det suger!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

KÄnner så med dig.

kramar om

Tingeling sa...

Jag är så ledsen för din skull.
Fy vad tungt.

Många, många kramar.

Åsa sa...

Jag är verkligen ledsen! Kram

Pipperoni sa...

Så ledsamt kära systerdotter. Förstår att det känns tungt att behöva vänta hela sommaren på nästa försök. Ta hand om varandra och hoppas att vi syns snart. Kram.

MochM sa...

Fan också Lilla J.

Det skulle ju gå bra. Jag vet exakt hur det känns. Det tar ett tag att komma igen och finna sig i faktumet att man får vänta till efter sommaren, men det går - ge det lite tid bara.

Jag hade ju heller inga i frysen och nu såhär dryga tre veckor efter minus börjar jag kunna se framåt igen.

Jag ska inte så några frön av hopp, men ta inte ut något förrän du testat. 2 tjejer i en tråd jag läser på Familjeliv blev nyligen gravida efter blödningar under ruvningen. Den ena testade dessutom minus men visade sig flera veckor efter faktiskt vara gravid. Den andra hade blött i flera dagar inför testdagen men fick också ett plus. Under kan ske!

Varma kramar, m.

Eludie sa...

Åh du. Det suger stort.

Många kramar.

Anonym sa...

Lilla nuttit! Å vad jag tänker på dig. Men försök om du kan att leva idag, just nu. Låt sorgen ha sin del av dagen men också livet med älsklingen som trots allt är det viktigaste. Stora kramar från moster Skräppan Ring mig om du vill, jag pratar gärna i telefon även om jag inte kan ta mig ur sängen just nu. Jag finns för dig och jag tror att vi kan ha ett gott samtal om du vill.Kram

Barnets mamma sa...

Åh, nej...... Beklagar.

KRAM

Songbird sa...

Jag är hemskt ledsen att det inte funkade den här gången.

Många kramar

KaKi sa...

Jag säger som jag sagt tidigare vid eländesfloderna: "Dumma, dumma!" Treåringens reaktioner verkar vara de mest adekvata i minusdimman. Fan

Anonym sa...

Hej.

Jag har nyligen startat upp en sajt på iFokus.se om barnlöshet, infertilitet och allt
runtomkring dessa ämnen.
Jag hittade Er sida och lade in en länk från min sajt till er websida.
Är detta oki för Er och skulle ni kunna tänka er att lägga en länk på er sida till min?

Länken är

Barnloshet.iFokus.se

Och jag kan skicka ett par banners du kan använda om du skulle vilja.

Jag har gärna kvar länken till er även om ni ej vill länka tillbaka då jag finner er
sida mycket informationsrik.

Mvh
Marika "Ioma" Lantz
Sajtvärdinna för
Barnlöshet iFokus

Anonym sa...

Massor med kramar, vad tufft det måste vara. Personligen är jag såååå osgen på att gå igenom en sån här behandling till, så jag väntar med bäven på morgondagens ET o resultatet av odlingen. De fick ut 6 äg ur mig, så jag har hopp om at tlyckas med iallafall något av dem.
Än en gång kramar till dig o din gubbe - o sörj nu din "lilla klump" tills du sörjt färdigt, det får ta tid...

Lilla J sa...

Tack för allt stöd! Det känns skönt att ni alla finns där och bryr er!

Pipperoni - Ja nu ska sommaren gå åt till mkt förhållandevård vill jag lova! Och det finns ju tyngre årstider att gå runt och vänta, nu ska jag njuta av sommaren! Kram

mochm - Jo, nog kan under ske. Men jag väljer att inte tro det denna gång, det ser ju onekligen mörkt ut. Nya tag för oss båda efter sommaren! Kram

Moster Skräppan - Tack kära du för att du bryr dig och engagerar dig trots att du själv har det hundra gånger tuffare! Du är verkligen den finaste av människor!
Precis som du skriver ska vi ägna sommaren åt varann och försöka att lämna detta misslyckande bakom oss, vi har ju så mkt annat som är fint och vi kan ju ta nya tag till hösten igen. Stor kram!

Kaki - Ja, det finns inte mkt vettigare saker att säga faktiskt! Dumma dumma DUMMA!!

Marika - Javisst, länka på du. Själv länkar jag bara till andra bloggar, men jag ska lägga din sida på minnet!

IVF-prinsessan - Håller tummarna för dig idag! Visst är man grymt osugen på att gå igenom skiten igen, men man har ju inte så mkt val! Lycka till nu!