torsdag, januari 29, 2009

Trazan och Banarne (ET)

Nu dansar äntligen Banarne, det fyrcelliga praktexemplaret, omkring inne i min livmoder tillsammans med sitt lite trasigare syskon Trazan, som hade lite bråttom och delade sig till sex celler redan nu på dag 2.

Resultatet blev alltså inte bättre denna gång trots Menopur. 5 ägg ut, 2 befruktade, 1 "good quality embryo" - precis som vid IVF nr 1 med andra ord. Förmodligen är detta så bra resultat som vi kan få, det finns ju inte så mkt mer att ändra på nu, om ngt alls? Flera embryon av samma kvalité som lilla Trazan har vid tidigare försök åkt i papperskorgen och detta skulle också ha blivit Trazans öde om det inte var för att detta är vårt tredje försök. Skulle detta nu gå åt skogen även denna gång så blir det alltså hela hormonskiten från början igen. Usch, jag orkar inte ens tänka på det!

Så, nu har jag gnällt av mig för denna gång och ska försöka hålla humöret uppe under de många långa dagarna fram till testdag. 16 februari om jag håller mig till SU:s direktiv och väntar 18 dagar, men jag är nöjd om jag lyckas hålla mig till den 12:e, det är 14 dagar efter ET och ska vara helt säkert! Nedräkningen kan börja...

Älskade små embryon, stanna hos mamma!

17 kommentarer:

Eludie sa...

Jag knäpper mina händer nu. Öppnar igen då du meddelat det positiva resultatet! Nu, nu skall det bara gå vägen. Varmaste kramar!

Songbird sa...

Låter fint med två små inneboende!Håller tummarna för att minst ett stannar!
Stor kram

MochM sa...

Trazan & Banane är tuffa lirare ju! Nu börjar tumhållningen i två veckor. Jag hejar på er!
m.

Anonym sa...

Tanker pa dig, alskade syster, och haller alla tummar och tar for er!

Kramar,

Syster Yster xxx

Uniflora sa...

Mina varmaste lyckönskningar. Jag tänker på dig. Kram

Tudorienne sa...

Oj oj spännande! Hoppas på dig!

zygoten sa...

Härligt! Trazan och Banarne håller ju fortfarande måttet så detta bådar ju gott;) /z

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig nu!
/Dea

Anonym sa...

Håller tummarna för de båda. :-) Jag gjorde min test 15 dagar efter insättning. Var rädd om dig nu. KRAM från Jenny.

Anonym sa...

hoppas hoppas

Hanna sa...

Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen - hela vägen den här gången! Det är er tur nu! Stort lycka till! Håller tummarna för de små liven! :)

Lilla J sa...

Tack allihop för alla lyckönskningar! Det känns bra att ha så många tummar!

Kramar

Rut Blomqvist sa...

Ooooh jag hoppas oändligt mycket! cross my fingers =)

Anonym sa...

Hoppas att allt går bra den här gången. Kram

Pez sa...

Helt underbart! Nu har du ett liv inne i dig!! Jag tänker på dej och håller mina tummar.
Många kramar Pez

Anonym sa...

Lycka till nu!!
/Anna-Bell

Barnets mamma sa...

Grattis till lyckat ET!!! Härligt att det är på G igen!! (Har inte kikat in här på ett tag..)

Lilla Rut (som jag just nu sitter med i famnen) delade sig för snabbt som ägg. De sa att hon inte var "optimal". Det gick ju bra ändå! Optimalare barn får man leta efter :-)

Nu håller jag tummarna för dig och Trazan och Banarne!!!!