torsdag, januari 08, 2009

Deppad (Spraydag 15)

Jag är nere. Jävligt nere. Djupt nere.

Det är för mkt just nu. Jag vill orka, men jag orkar inte. Jag har ingen energi. Noll. Nada. Ingen lust till någonting. Jag vill bara sova. Glömma allt jobbigt som är just nu. Allt jobbigt som varit och det jobbigaste som ännu inte har hänt.

Jag mår skit fysiskt. Jag är tröttare än tröttast. Har ont i höger axel, kan inte ligga på den alls just nu. Ont i ryggen. Ständigt ont i magen. Ont i huvudet. Men mest ont i hjärtat.

Det är så mkt på en gång och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Så mkt som jag borde ta tag i, mitt i allt det svarta. Men jag orkar inte, så jag förtränger i stället. Sover återigen till 10-11 på dagarna, kollar på tv, sitter vid datorn. Räknar ut vilken vecka jag nu skulle ha varit i om inte Lillgrodan hade dött (vecka 16 idag).

Jag gör ingenting vettigt, alls.

Skäms när Älsklingen kommer hem från jobbet. "Har du inte gjort någonting idag?!"

"Nej, Älskling, jag har inte gjort någonting idag... heller."

Förlåt!

Aimee Mann - Save me

share your files at box.net

8 kommentarer:

Pez sa...

Du är en kämpe!! En kämpe måste få må dåligt och vara ledsen. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det är din tur nu.
Varma kramar

MochM sa...

Ha inte dåligt samvete för att du inte gör någonting. Att göra ingenting är vad din kropp behöver just nu tydligen, och du gör vad den och er liten behöver. Jag är säker på att din älskling förstår det. Dessutom måste du ju vara helt slut även psykiskt med allt jobbigt du går igenom med din moster.
Fortsätt vara så stark som du är!
Kram m.

Tudorienne sa...

Tror det du har att göra nu är att överleva och det gör du ju! Du har sorg och verkar deppad, så ha rimliga förväntningar på dig. Kram.

Jessica sa...

Oj oj oj, stackars dig, tänker jag när jag läser att det är din 15e spraydag. Då är det mörkt vill jag lova. Nattsvart.
Har själv mått uselt av sprayningen så jag vet precis. Har aldrig varit så deprimerad som när jag sprayade förra gången.
Och snart är det min tur att nedregleras...

Men du ska ju snart spruta! Du har kommit en bra bit på väg, tänk på det!

Skickar en stor kram!

Jessica sa...

Läste nu om din moster, så jävligt. Inte konstigt att du är så djupt nere nu, och sprayingen förstärker säkert...

Ännu en gång, en stor kram till dig.

Stapplande Steg sa...

Vill bara skicka en kram nu när det är tufft. Jag förlorade ju en vän i höstas, jag vet hur du känner. Det är ofattbart och ohanterligt! Kram

Anonym sa...

Du är en FANTASTISK kämpe. Det är ju inte konstigt att din ork inte finns just nu med tanke på allt som händer runt om dig. Lyssna på din kropp och ha inte ångest för att inget blir gjort. Skit i det! Sånt kan man "göra sen". STOR KRAM från Jenny.

Anonym sa...

Det är ju inte konstigt att du är nere med tanke på allt du har gått igenom. Vila så mycket du kan, men försök att inte dras med ned i spiralen mot totalt nattsvart. Tillåt dig själv att sörja men ta hand om dig och försök tänk positivt även om det är skitjobbigt. Börja med att varje dag tvinga dig själv till att komma på 3st bra saker som varit under dagen. skriv gärna ner dem. Till en början kan det vara att
- du orkade stiga upp ur sängen,
-du har bäddat sängen,
- Du har diskat
- det regnar inte idag iafl..
osv..låter kanske som triviala ting att uppskatta men till en början är det svårt nog. med tiden vänjer du hjärnan till att tänka positivt och en dag kanske svaren ser ut så här tex
- idag skiner solen
- idag har jag skrattat osv..osv
Det är värt ett försök iafl. Det har hjälpt mig ur svåra depressioner, fast med annan hjälp också förståss.
Lycka till!
kram