måndag, augusti 11, 2008

Tummar och tår

...håller jag just nu! Var och tog nya ämnesomsättningsprover imorse och hoppas innerligt att TSH:t sjunkit ordentligt nu. Imorn får jag veta...

Har det inte gjort det så vet jag inte vad jag gör! Då kommer vi förmodligen inte kunna köra igång IVF nr 2 i september. Om det inte är bara lite som fattas förstås...

Worst case scenario: TSH:t ligger fortfarande en bra bit över 1 (2,0 visade förra provet och helst ska det ner under 0,5) och jag måste höja dosen minst en gång till. Vi kommer då inte kunna köra igång om en månad utan måste skjuta upp det, och eftersom nästa möjlighet till försök skulle krocka med min systers bröllop (i Wales...) så innebär det att vi riskerar att inte få till ett nytt försök förrän efter nyår!! Det får bara inte bli så...

Det värsta är att jag känner mig inte det minsta bättre än jag gjort innan - fortfarande utmattad som om ngn kört över mig med en ångvält - så jag är rädd att värdena fortfarande är kassa.

Tummen tummen tummen... svik mig inte nu!

3 kommentarer:

Stapplande Steg sa...

Jag håller alla tummar och tår för dig! Men vet du vad som förundrar mig?! Min endokrinolog sa att det var fullt tillräckligt om jag låg under 2 på tsh! Så olika det kan vara!!! Och det känns ju inte bra! Har du fått göra några immunologiska tester? Jag har hört att TNF-alfa kan ligga högt om man har en autoiimmun sjukdom som min hypotyreos är. Men jag har inte fått göra några sådana tester. Känner mig så frustrerad :-( Usch vad jag gnäller. Nu hoppas vi på fina IVF-bebisar för både dig och mig, men start i nästa cykel! Kram!

Tudorienne sa...

Oj oj. Jag hoppas för din skull!

Lilla J sa...

Stapplande steg - Hmm, vet inte om jag tagit just TNF-alfa faktiskt, men en hel del annat som t ex anti-TPO vet jag är kollat.
Det jag har fått höra av både min läkare och fertilitetsexperten på SU är att under 2 på TSH är ett bra värde för graviditet för den som INTE äter Levaxin och är frisk. Men för mig som står på Levaxin bör värdena ligga mer pressat och faktiskt gärna utanför referensvärdena. TSH:t helst runt 0,3 eller lägre och T4 över 22 (som är övre referensvärde egentligen). Vad har din IVF-läkare sagt? Skulle nog dubbelkolla om jag var du så det blir rätt!
Hoppas vi båda svarar bra på behandlingen denna gång iaf! =)

Tudorienne - Tackar!