tisdag, augusti 26, 2008

Spikat

Efter samtal med SU imorse är behandlingen spikad och klar! Det känns så otroligt skönt att äntligen vara på väg igen. Det har ju faktiskt gått nästan 3,5 månad sedan vi avslutade vår första IVF. Jag är riktigt stolt över mig själv att jag klarat av denna väntan utan att gå i bitar!

Anyway... behandlingsschema IVF nr 2:

Spraystart 11/9. Suprecur 2x4
Blodprov 25/9
Sprutstart ?? Gonal-F 150 IE
Prel. ÄP v. 41

Nu gäller det att fylla de kommande två veckorna med så mkt sysselsättning som möjligt så att de går fort. Jag har ju en hel del att göra både här hemma och på jobbfronten så det ska väl inte bli speciellt svårt. Ska hålla en kurs nästa vecka och det var ett år sedan jag höll denna kurs sist så lite uppfriskning av minnet kan jag ju alltid ägna mig åt. Sedan är vi i stort behov av städning här hemma igen. Det finns ju alltid saker som behöver göras, men sällan ngr roliga saker... baksidan av vuxenlivet?

Well, 16 dagar till spraystart...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ..jag håller tummarna så dom blir blåååå....nu tar det sig....22008 är ett gyllene år...kram maria cerboni

Lilla J sa...

Tack =)

Unknown sa...

Härligt med nystart. Nu sjutton så! Ska bli spännande att följa dig till ditt plus!

Anonym sa...

Skönt att läsa att du inte ger upp drömmen om en liten. Hoppas att det går bra den här gången. :)
Jag fasar själv inför min första IVF-behandling och kan inte tänka på något annat. Mardrömmarna kommer och går. Hur gör du för att orka rent psykiskt?