tisdag, augusti 12, 2008

TSH = 1,0

Yes! Äntligen har det börjat hända ngt på sköldkörtelfronten! Proven från igår visade ett TSH på 1,0 så vi kommer få köra igång behandlingen som planerat! =)

Planen är dock att jag ska ligga lite mer pressat i värdena så fick iaf höja dosen fr o m idag, till 150 µg för att förhoppningsvis få ner TSH:t till 0,3 eller lägre. Förmodligen går det ganska fort och till ~7 september - då spraystarten är inplanerad - ska jag förhoppningsvis också ha börjat må lite bättre och kanske t o m känna mig redo för nytt hormonkaos... (eeee, om man nu någonsin blir det?)

Äntligen går det åt rätt håll med min kropp!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna en goodiebag till ett värde av drygt 300kr! :)
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3835060

Eludie sa...

Så roligt att höra att det går åt rätt håll!

Anonym sa...

Lycka är när det går åt rätt håll!

Stapplande Steg sa...

Härligt! Grattis! Tack för infon som du har fått. Min IVF:läkare har ingen koll på det här, utan det är endokrinologen (som jobbar delvis på samma avdelning som IVF:en) Men då ska jag verkligen se till att jag får ligga lågt i mina värden. När får ni köra igång?

Stapplande Steg sa...

Sorry, läste slarvigt, ser ju att ni ska köra igång 7:e september. Håller tummarna!

Lilla J sa...

Eludie och Tisalen - Ja det känns verkligen härligt att det äntligen händer ngt! =)

Stapplande - Tack! Det känns så skönt att äntligen vara på väg åt rätt håll och att äntligen ha en läkare som man kan lita på! Verkar tyvärr som att många IVF-läkare inte kan tillräckligt om ämnesomsättning, så det är nog bra om man har bra koll själv. Sikta på att få ner ditt TSH till max 0,5 till nästa IVF, det skulle jag rekommendera nu efter det jag lärt mig! Lycka till!