fredag, augusti 22, 2008

Värdelös bloggare

Jag är en värdelös bloggare, jag uppdaterar alldeles för sällan.

Men just nu finns det inte så mkt att skriva om, det händer precis ingenting i mitt liv. Inget roligt iaf... Det går inte så mkt som ett snigelsteg framåt i mitt liv.

Jag går här och - ironiskt nog - väntar på min mens. Den borde ha kommit för 4 dagar sedan och den är liksom en förutsättning för vår nästa IVF. Jag ska ju börja spraya på dag 21 och för att nå ditt krävs ju en dag 1 till att börja med...

En normal kvinna hade kanske tänkt tanken att hon var gravid när mensen var 4 dagar sen, men i mitt fall är det ju näst intill omöjligt - men, ja, jag har testat för att få det bevisat: ett under har inte skett. Inte enligt testerna iaf, testade senast igår.

Det är verkligen ironiskt, det här som kroppen pysslar med. Just nu vill jag inget hellre än att mensen ska dyka upp så att jag har en tidsplan att luta mig emot, ngt att se fram emot: ett datum, en uppgift. Men mensen bara lyser med sin frånvaro, jävlas, retar mig...

Dyker den inte upp inom ngr dagar är det dags att börja undra om ngt blivit riktigt knas med min kropp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

tycker att det är många som just när de väntar på att mensen ska starta för att de ska få börk´ja om...och så är den sen.

naturens jävlighet?

Stapplande Steg sa...

Här har du en till som väntar! Eller nja, både och. Man hoppas att den inte kommer och att man är naturligt gravid förstås. Fast den sannolikheten är ju inte så hög ;)