onsdag, augusti 27, 2008

Nedräkning

Suck, snigel snigel...

15 dagar kvar...

Gå tid, GÅÅÅÅÅ!!!

Idag har iaf mina recept anlänt Apoteket, ska gå dit och hämta ut medicinen imorn så jag kan klämma och känna lite på askarna medan jag räknar ner! =) Kan det inte hända ngt otroligt roligt i mitt liv så de här två veckorna svischar förbi i ett huj? Hmmm, vad skulle det vara...?

En mindre rolig grej är att gravida vännen har fått ett jobbigt besked. De hittade cellförändringar vid hennes senaste cytologprov och eftersom hon nu är gravid fick hon komma till SU för vidare undersökning igår och det såg tydligen allvarligt ut. De tog två biopsier för undersökning och nu gäller det bara att hålla tummarna för att det är falskt alarm! Usch, jag lider verkligen med min vän, hon borde få njuta av sin graviditet istället för att gå runt och oroa sig för cancer! =( Livet är verkligen inte rättvist ibland!

3 kommentarer:

Eludie sa...

Så otroligt tråkigt att höra de tråkiga nyheterna om din vän, jag hoppas att det är falskt alarm eller något som åtminstone är lätt att åtgärda.

Jag går också och väntar på att tiden skall gå...

Lilla J sa...

Eludie - Ja det är verkligen inga roliga nyheter =( Jag kunde inte somna igår för jag låg och oroade mig. Men det måste vara falskt alarm, ngt annat är för hemskt!

Ja visst suger det att vänta. Det här är den klart jobbigaste tiden tycker jag, när det inte händer någonting! Ok att det långa protokollet är utdraget och att tiden mellan ET och testdag inte är solsken precis, men det här är värre!

Stapplande Steg sa...

Ja, det är terror att vänta. Söv mig i några veckor och väck mig sen liksom. Vi lyckades på egen hand (chockade!) Men jag är redan nere i missfallstankar och dylikt och fattar inte hur tiden ska gå till det tidiga ul. Jag har kommit på att alla steg i den här "skaffa-barn-processen" går ut på att bryta ner en till ett labilt vrak....