onsdag, oktober 07, 2009

Nix nej, no IVF

Idag (tisdag) blev samtalet med Älsklingen äntligen av. Och resultatet? Uppskjuten IVF... igen. Han vill inte innan jag har fått nytt jobb, men jag är övertygad om att det inte är hela sanningen. Själv ser jag det dessutom bara som en fördel att få chansen att göra denna IVF utan att behöva tajma in det med jobb, utan att behöva ljuga. Dessutom skulle jag vara hemskt förvånad om jag inte har nytt jobb innan årets slut.

Men, vill han inte så vill han inte och det är ju inte bara mig det handlar om. Jag är besviken, förstås. Jag var helt inställd på att göra behandlingen nu. Inställd på att få den överstökad och börja nästa år med nya fräscha tag. Ja, jag räknade i första hand med att behöva fortsätta IVF:andet, på privatklinik. Men om vi trots allt skulle ha lyckats så hade det ju varit ett ännu bättre sätt att påbörja det nya året. Nu blir det väl till att påbörja även 2010 med en ny IVF på SU. Inte precis vad jag hade tänkt mig.

Ännu en jul som ofrivilligt barnlös med andra ord. Inte ens ett litet myrsteg närmare målet. Trött trött trött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Deppigt :-( Men som du skriver är ni ju två om det här, på gott och ont.

Eludie sa...

Det är tråkigt, att det blir ändrade planer. Men, det finns förhoppningsvis också fördelar med den andra planen. Vi kan börja dricka glögg redan nu?

Joanna sa...

Det är alltid tråkigt när det man varit inställd på bara tas ifrån en.
MEn precis som ni skriver så är ni ju två och båda måste "trivas" med situationen.

Ta hand om varandra och använd den här tiden till att finnas där för varandra och samla kraft inför nästa år.

Jag håller tummarna för er!!

Barnets mamma sa...

Trist.......

Håller med dig om att det vore lämpligare att genomgå en IVF nu när du slipper undanhålla sanningen på en arbetsplats.. Jag tycker att ni ska diskutera dte igen.

/Fibula