torsdag, oktober 08, 2009

Gräsänka

14.40 lyfter Älsklingens plan mot London. Han åker med sin pappa och pappans polare och ska vara borta till på söndag. Ursprungsplanen var att det hela skulle vara en fotbollsresa, men Älsklingens klantiga pappa kollade inte upp om det gick någon match denna helg, innan han bokade resan i somras. De är alla tre Arsenal-fans och hoppades förstås på att få se en Arsenal-match, men någon sådan spelas inte i London denna helg. Det skulle visa sig att ingen Premier League-match spelas i London denna helg! Det spelas inga Premier League-matcher alls någonstans! Det är nämligen speluppehåll pga VM-kval. Karlar och planering...

Så nu vet de inte riktigt vad de ska göra i London över huvud taget. Även Sverige spelar ju VM-kval denna helg, t o m en "måstematch", så nu ska de försöka leta upp någon pub eller sportbar där det går att se Sverige-matchen. Man kan ju inte annat än skratta åt så klantiga karlar! Jämfört med sin pappa är Älsklingen faktiskt riktigt förutseende och även om äpplet inte har fallit jättelångt från trädet, så i alla fall en liten bit.

Stackars Älsklingen såg inte alls fram emot resan nu utan grämde sig mest över att han kommer att missa sin kickboxningsträning på söndag. Jag hoppas att han i alla fall får en rolig resa.

Jag önskar bara att vi hade haft lite trevligare vår sista dag och kväll ihop innan han åkte. Men gårdagen och förmiddagen idag ägnades mest åt bråk tyvärr. Om vad vill jag inte ens skriva, men som så många ggr förr handlar det om saker som får mig att känna att han inte är den jag en gång trodde och det gör mig så oerhört ledsen och besviken.

Därför kände jag att det skulle bli ganska skönt att han åkte, att jag skulle få tid för mig själv till att tänka. Men nu saknar jag honom redan och ångrar att jag varit så kall och avståndstagande det senaste dygnet. Men saknaden är ju nyttig den också och förmodligen precis vad jag behöver just nu. Hade han varit kvar hemma hade jag fortfarande varit förbannad och avståndstagande, men nu får jag istället chansen att tänka igenom det hela i lugn och ro. Och dessutom chansen att sova ordentligt några nätter utan snarkmonster!

2 kommentarer:

Eludie sa...

Åh, deras reseplanering är klantig på ett rätt gulligt sätt. Sen håller jag med dig om att det säkert är bra att ni får vila lite på avstånd från varandra. Det är bra att få sakna på avstånd ibland. Säger jag med en arbetslös man som verkligen är hemma hela tiden... Ha det skönt!

Rut Blomqvist sa...

Om de har tråkigt kan de ju ta en sväng ner till kusten! Tar bara en halvtimme med tåg till Brighton. hehe... tyvärr ser vädret ut att bli SKIT den här helgen, storm, regn typ. Blä.
Ska bli mycket mycket MYCKET kul och trevligt att komma hem till jul förresten. 3 v blir det tom! KRAMAR på dig kära syster och hoppas vi kan ses då och göra något mysigt i traditionell björnanda. Det har ju runnit ut i sanden! Tänker på dig ofta ändå! Sov snarkfritt-sött =)