lördag, oktober 03, 2009

Nattugglan rapporterar

Sömnlös igen, förstås. Älsklingen snarkar som en gris och jag sitter bredvid i sängen med laptopen i knäet.

Vakenheten är totalt meningslös. Jag surfar lite på Tradera, slöläser bloggar. Håller för näsan på Älsklingen för att se om det biter på snarkningarna. Zappar mellan våra 78 kanaler bara för att finna att alla filmkanaler visar porr så här dags. Fastnar med ett halvt öga på "Gifta på låtsas" - tråkfilm. Håller för munnen på Älsklingen för att se om det ger bättre resultat. Funderar lite över vad jag ska hitta på imorn, men det är omöjligt att planera eftersom jag inte vet hur död jag kommer att vara. Död? Ja, men en 4:a eller en 8:a på dödskalan? Klarsynta tankar inte fullt så klarsynta när klockan närmar sig 2. Håller för näsan och munnen på Älsklingen och han blir äntligen tyst i några sekunder, bara för att snarka ännu värre när jag släpper. Räknas det som självförsvar om man mördar någon som snarkar sönder ens öron?

Note to self: ring fastighetsbolaget på måndag för att tjata om större lägenhet!

Avundsjuk på Andie MacDowells hår. Vackra mörkbruna lockar. Vill också ha lockar! Mitt tjocka tagelhår är bara (litelite) lockigt om jag låter det självtorka när jag sover. Men efter någon timme i lodrät position har det tunga jävla håret hängt ut sig och lockarna är ett minne blott. Blä.

Klockan har passerat 2 och nu måste jag sova! Vare sig min hjärna är med på noterna eller ej... Förra natten var fylld med obehagliga drömmar och jag vaknade snyftande och med en känsla av total ensamhet. Hela jag tycks vara i obalans just nu. Ser inte direkt fram emot sömnen och det underlättar ju förstås inte.

"Gifta på låtsas" är faktiskt lite underhållande ändå. 30 min återstår av filmen och sen kan väl ändå John Blund komma och hälsa på? Snälla snälla John, har du tid med mig?

Inga kommentarer: