måndag, april 28, 2008

Doshöjning och pollenbesvär (Injektionsdag 6, spraydag 26)

Om jag kände mig som en zombie för ngr dagar sedan, så är det tyvärr inget emot vad jag gör idag! Fast jag tror att den stora boven i dramat är björken snarare än hormonerna! Ögonen känns som svullna, kliande, trötta bollar och näsan kliar konstant! Helvete att man ska behöva stå ut med detta varje vår! Pga "bebisverkstan" är jag dessutom tvungen att knapra old shool-tabletterna Tavegyl istället för de moderna varianterna. Tavegyl skrivs knappt ut längre av den enkla anledningen att den lika gärna skulle kunna användas som lugnande eller sömnpiller. Jo tack, det har jag märkt! Men, det är bara att bita ihop och hoppas att det inte kommer ngr köldknäppar som drar ut på björksäsongen... Håller jag mig bara vaken så ska jag nog få uppleva sommaren också! =)

I övrigt rullar det på som det ska med behandlingen. Jag var på SU imorse och tog blodprov och fick höja dosen till 150 IE. Samma dos gäller imorn, och på onsdag morgon (som skulle varit min sovmorgon) blir det nytt blodprov. Vecka 19 kryper närmare och närmare, börjar allt kännas lite pirrigt nu. Det känns helt bisarrt att tänka att jag kan vara gravid en dryg vecka från nu. Och ändå har man tänkt och hoppats det varje månad i 2 år! Fast nu är det ju på ett helt annat sätt, mer verkligt. Det går ju inte att bortse ifrån att oavsett hur det slutar så kommer jag (om behandlingen nu blir lyckad vad gäller ÄP och befruktning) ha ett litet, litet liv i mig, om så bara för en kort period. Tanken är svindlande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag käkar ju själv Tavgyl nu....jävla tabletter rent ut sagt...dessutom värdelösa att bota pollenallergi med...så nu ska jag pröva några dagar utan för att se...

Lilla J sa...

Ja visst är de hemska?! Och nog har jag kli iaf jag med, trots Tavegyl OCH nässpray kliar näsan konstant! Man blir ju galen!
Hade jag varit mer trött hade jag varit död, ha ha!