torsdag, november 08, 2007

Orkeslös... och aningen bitter

Jag orkar ingenting, har inte lust med någonting. Allt känns bara jobbigt och segt just nu. Allra helst vill jag ligga under mitt varma täcke och sova till sommaren, men så kan man ju inte bete sig! En vuxen människa kan ju inte bara lägga sig ner och skita i allt! Och ändå är det precis det jag har lust med - så någonting har jag uppenbarligen lust med! Räknas det? Tveksamt...

Ägglossningen har förstås inte kommit, om någon nu skulle undra. Men jag skiter i det också, jag orkar inte kämpa längre, inte just nu iaf. Jag är - och lär förbli - barnlös. Vad fan: face the facts, idiot! Det är väl inget att sitta och lipa över?! Det är väl inte meningen helt enkelt, jag har väl varit elak i ett tidigare liv eller ngt!

- Finns det ngr snälla barn här? Nähä? Inte det? Nej men då flyger storken (eller tomten eller vem fan det nu är som bestämmer vem som är god nog att bli förälder egentligen) vidare ser du! Kom inte här och tro att vem som helst får bli mamma!

Älsklingen börjar tröttna på mig också, det märks. Han tycker att jag är lat, inte tar tag i ngt. Men hallå, can I blame him? Om jag har tur och inga störiga grannar väcker mig, kan jag sova till 12 på dagen. Då har halva dagen gått och jag behöver inte må dåligt så många timmar! Fast det där får jag alltid äta upp ändå i slutet av dagen när jag istället ligger vaken med ångesten över allt jag borde ha gjort, och Älsklingen snarkar tryggt bredvid mig. Han fattar inte. Lat och självisk, det är väl det han ser...

Äh, vem fan orkar lyssna på mitt bittra gnäll egentligen? Skärp dig människa! Ta tag i dig själv!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mina rara systerdotter. För mig låter det som om du är ganska understimulerad. Det är anledning nog att göra vem som helst deppig.
Om du har lust får du gärna hälsa på mig så kan vi ta en promenad tillsammans prata om livets viktigheter och fika eller så. Jag kommer ju att finnas här de allra flesta dagar, ibland pigg, ibland supertrött. Men utifrån dagsformen umgås jag gärna. Moster Skräppan

Lilla J sa...

Hej moster!
Ja du har nog rätt, fast problemet är ju att jag har miljoner saker jag borde, MÅSTE, göra men jag kan inte förmå mig att ta tag i dem!

Idag är dock en bättre dag - tack och lov - och jag har faktiskt lyckats uträtta ett och annat.

Men visst kommer jag gärna och hälsar på! Det hade varit mysigt!

Kramis

Barnets mamma sa...

Hej

Hittade dig hos Tingeling.

Jag håller iaf mina tummar för att du ska få barn. Du är ju fortfarande jätteung1 Dessutom finns ju såväl äggdonation som adoption!!

Kram Fibula

Åsa sa...

Jag får en stor klump i magen när jag läser ditt inlägg. Känslor kommer tillbaka som vart bland de värsta i mitt liv. Inga goda råd kan jag komma med än att det kommer kännas lättare - hur hopplöst det än är! Stor kram

Anonym sa...

Hej Lilla J!

Hittade dig dig först nu...såg att du redan hittat till mig ;)

Hoppas hoppas att du snart får må lite bättre...det verkar var mörkaste mörker nu....och där är ingen kul plats...men jag vet hur den ser ut, mörkerplatsen.

Ibland kommer tyvärr inte ÄL...så är det tydligen i snitt en gång om året för en normal kvinna...tyvärr blir ju inte den månaden något lättare fördet när man är inne i verkstaden och kämpar

Kram

Lilla J sa...

Fibula - Tack för tummen! Det där med åldern är så svårt för folk att förstå; visst, jag är ung och har därmed "fysiken" på min sida, men i hjärtat känns det annorlunda! JAG känner mig inte ung, jag skulle varit mamma för längesen! Det är så jag känner.

Åsa - Tack, du ger mig hopp!

Tisalen - Japp, jag har allt lyckats snoka upp dig =)
Idag är faktiskt en bättre dag, men stenen kommer nog aldrig försvinna - inte förrän jag nått målet.
Ja du, kroppen är en knepig sak, det är ett som är säkert: tror att jag fått min mens idag, 8 dagar för tidigt - så Gud vet när ÄL var då egentligen!

Lucia sa...

Kul att du tittade in på min blogg! Nu ska vi följas åt, du och jag... Det där mörkret du beskriver och känslan av att vara lat och inte orka någonting; det är precis där jag befinner mig nu...
kram