måndag, december 12, 2011

Varför hoppas man ens?

Lördagen som ändå började ganska bra fortsatte desto sämre. Mensvärken i både mage och rygg var riktigt kraftig hela dagen och på kvällen kom det rött, massor av rött. Utspätt visserligen, inte alls som mens, men rött. Så mycket så att det droppade i toan. Och mensvärken höll i sig hela kvällen, lugnade sig inte ens vid sängläge.

När jag vaknade igår så kändes allt bara fel. Tomt. Inget illamående. Brösten mindre ömma. Hela dagen gick utan någon direkt värk vare sig i rygg eller mage, varken den dåliga eller den bra (stickande) sorten. Man kan ju tänka sig att det skulle kännas som något positivt, men när man hela tiden hoppats på att den där jobbiga värken är växtvärk, då känns det istället oroväckande när den försvinner. Flytningarna lös även de med sin frånvaro fram till kvällen, då kom det brunt och trådigt.

Imorse kom domen: svagare test. Jag kände det på mig.

Farväl älskade Skrutten! Farväl vårt lilla barn som aldrig fick bli.

6 kommentarer:

Tudorienne sa...

Blir ledsen, hoppas på mirakel.

Hanna sa...

Så ledsen för er skull. Hoppas också på ett mirakel! Kram!

Mary sa...

Kikade in från annan blogg och måste skriva, Beklagar sorgen, delar de andras hopp.

Anonym sa...

Så ledsen för er skull! Man ska lita på sin magkänsla men jag vet att det kan vara svårt när man konstant tänker och analyserar kroppen hela tiden... Till slut visste (iaf inte jag) om graviditetssyndrpmen avtagit eller inte. Brösten ömmade av och till, och fick panik när de slutade och illamåendet avtog. Men jag var gravid ändå!
Har du tagit testet olika tider? Morgonurinen är ju mer koncentrerad, om du tar test på kvällen kan ju det vara svagare...hoppas hoppas att skrutten är kvar och att du har fel!

Lilla J sa...

Tack för er omtanke!

Tyvärr finns det inte mycket att hoppas på. Idag är symptomen ännu mer bortblåsta, t o m bröstvårtorna har bleknat till sin gamla färg.

Och testerna? Första testet igår var ju med morgonurin. Det digitala likaså. Och när jag kom hem från jobbet tog jag ett till som var ännu svagare. Vul kl 13 idag för att få det bekräftat.

Anonym sa...

Hoppas att det gick bra idag på vul:et, håller tummarna och tänker på er!