måndag, september 28, 2009

Trött, trött, trött...

Jag är helt slut. Jag har återigen hamnat i en riktig trötthetsperiod.

Det tar så oerhört på krafterna att vara arbetslös igen. Man känner sig så usel och totalt värdelös av att söka jobb efter jobb efter jävla jobb men aldrig få något! Det spelar ingen roll att jag innerst inne vet att jag är kompetent och att den arbetsgivare som väl anställer mig i framtiden kan skatta sig lycklig, när man bara är ett CV i mängden bland hundratals och aldrig ens får komma på intervju.

Jag har ett starkt CV och är duktig på att formulera mig i personliga brev, men när man hela tiden slåss med sökanden som har några fler års erfarenhet så hjälper inte det alls. I de fall där jag faktiskt har gott om erfarenhet är det istället just det som ställer till det - att jag snarare är överkvalificerad och arbetsgivaren inte vill anställa mig för att de undrar varför i hela världen jag söker ett sådant jobb!

Att jag bara vill ha ett enkelt jobb med hyfsad lön och hyfsade tider; ett jobb som jag kan lämna bakom mig när jag går hem för dagen; ett jobb som betalar räkningarna medan vi gör IVF:er och som kan ge mig en okej mammapeng om det någon gång i framtiden kommer att bli aktuellt - det kan man ju inte säga!

Så jag fortsätter att ägna timmar och åter timmar åt att skicka ansökningar och se mailboxen fyllas med "tjänsten tillsatt av annan sökande"-mail. Och jag blir bara tröttare och tröttare...

1 kommentar:

Eludie sa...

Jag håller tummarna för dig! Och håller med om att den som nappar på dig har allt att vinna! Många kramar!