onsdag, september 23, 2009

Gubbstrutt!

Besiktigade min lilla bil idag, och för första gången sedan vi köpte den för drygt 3 år sedan så gick han (japp, min bil är en han, som heter Hulken) inte igenom!

Bältet till mittplatsen i baksätet har en liten skada, som om en hund har tuggat lite på det. Denna skada fanns där när vi köpte bilen och har inte varit några som helst problem vid tidigare besiktningar.

Men tror ni inte att jag just idag åkte på besiktingsgubben from hell, mr Gnällspikgubbstrutt himself?

Så nu måste jag byta ut bältet (som aldrig ens använts eftersom jag aldrig haft 4 passagerare i bilen och förmodligen aldrig kommer att ha), och sedan ombesiktiga bilen inom 1 månad! Grrrr!!!

2 kommentarer:

IVF karusell sa...

Ombesiktning är skit. Vad irriterande att det gått smärtfritt de andra gångerna och så nu blev det stopp.
Men jag antar att det är så beroende på vem man träffar.

Hur går det med jobberiet?
Helt rätt, man ska inte vara tyst och kuvad. Man ska ha stake i sig och påtala sina åsikter.

Nej det förstås, inte lätt o hålla på med eget när man är uppe i IVF-svängen. Knappt enkelt att ens vara anställd då.

Hälsa o friskvård är ju annars ett ämne som ligger rätt i tiden- många behöver lite hälsogrejer i denna stressiga tillvaro.
Du får starta spa eller något med inriktning på personer som går igenom IVF som behöver peppas upp! :)

Kram!

Amali sa...

Hejsan! Sökte bloggar om barnlöshet och hamna här. Du har en bra blogg. Hoppas ni får ert mirakel en dag! //Amali