måndag, juli 14, 2008

Utmaning

Utmanad av Pipperoni. Here goes...

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1) Gå till frisören och klippa mig (äntligen!)
2) Kolla på "Morden i Midsomer"
3) Jobba
4) Få lön =)
5) Hmmm..... städa kanske

Fem dåliga egenskaper:
1) Envis (också en av mina bästa)
2) Kontrollbehov
3) Alltid stark och "duktig" utåt
4) Grubblande
5) Pedant

Fem platser där jag bott:
1) Sävedalen (Partille)
2) Lunden (Gbg)
3) Kålltorp (Gbg)
4) Björkekärr (Gbg)
5) Vasastan (Gbg)

Fem jobb som jag haft:
1) Solarievärdinna (första jobbet i gymnasiet)
2) Terminalarbetare på Posten (paketsortering)
3) Klassföreståndare för en 0-1:a
4) Läkarsekreterare/receptionist
5) Personlig tränare, massageterapeut m.m.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har nyss hittat din blogg. Det är så intressant att läsa om allt du skriver och jag kan verkligen känna igen mig i mycket. I slutet av denna mån börjar jag med att spraya synarela och i slutet av augusti så ska det plockas. Känns skönt att allt har startat men ändå väldigt jobbigt. Jag läste tidigare inlägg och såg att ni diskuterade om man fick försöka skaffa barn tots att man sprayade...fick du något svar på frågan? Svara gärna på mitt inlägg, nu på sommaren är inte kliniken öppen och jag vet inte hur jag ska göra. Man vill ju alltid försöka (har ägglossning dag 18 sprayar dag 21) men man blir ju rädd när man läser på förpackningen. Jag kommer att fortsätta följa dig på bloggen. Lycka till!
/Lillan

Unknown sa...

Hej, vännen
Har du klippt dig nu och städat fint hemma? Du är så duktig och har så bred bakgrund att det vore synd och skam om du inte fick bli mamma en dag. Känner så väl igen mig i det du skriver. Nu har ju iaf nedräkningen börjat till nästa IVF och varför skulle det inte fungera då? Jag håller alla tummar och tår för dig.
Kramar, Kaica

Lilla J sa...

Lillan - Hej! Kul att du hittat hit! Hoppas att er IVF går bra och att du slipper alltför många biverkningar! Jag pratade aldrig med läkaren om det där med sprayen, men efter att ha läst FASS bestämde vi att det fick bli skyddat under spraytiden (sen blev det ju inget sex iaf eftersom jag mådde så dåligt av sprayen...), visst vill man försöka, men heller spara sig till IVF-försöket än riskera ett skadat foster tänkte vi. Lycka till hur ni än gör!!

Kaica - Japp, blev riktigt snygg i håret =) Städningen blev det sådär med... hi hi.
Tack för dina fina ord! Inte långt kvar till semestern nu och sen efter den är det dags att köra igång igen, tålamodet ska nog räcka så långt...
Kram!

Anonym sa...

Klippa sej...alltid lika härligt när det är gjort. Och så bestämma ny tid :)
Sävedalen - där är jag uppväxt.

Ha det gott //Lotta

Lilla J sa...

Lotta - Ja, lite lyx måste man unna sig!
Vi bodde i Sävedalen när jag var liten, tills jag var 4,5 år och mina föräldrar skilde sig.