söndag, juli 06, 2008

Så var man där igen...

Igår åkte de gamla hederliga ÄL-testerna fram igen...

Vad hände med att "slappna av i sommar och försöka få ett normalt sexliv, bla bla bla"? Varför slösa tid och energi (och pengar) på testande när vi vet att chanserna att lyckas är minimala? Jag vet inte, man slutar väl inte hoppas antar jag. Jag med mitt kontrollbehov fixade väl inte att släppa allt och slappna av till september. Trodde jag egentligen att jag skulle kunna det?

Gjort är iaf gjort och testet visade positivt för ÄL imorse. Så trots att min kropp är långt ifrån bra och ett ev. embryo förmodligen har noll och nada chans att fästa, och trots att Älsklingens senaste spermaprov (det som användes vid ICSI:n) var det sämsta av alla tre, så kommer vi göra det vi ska ikväll och om två veckor sitter jag förmodligen här och skriver att jag fått mens. Allt är som vanligt med andra ord...

2 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Nej! Du ska inte ha någon mens om två veckor!!!

Lilla J sa...

Jag önskar att du har rätt, men tror inte en gnutta på det. =(
Inte mkt hopp kvar nu.