torsdag, mars 06, 2008

Mens

På dagen som beräknat. Jag är inte det minsta förvånad. Är knappt ens besviken! Är så van nu. Skulle ärligt talat bli fullständigt totalchockad om det skulle ta sig utan hjälp helt plötsligt! Jag är helt inställd på IVF nu. Det känns fortfarande surt att vi inte kan lyckas på egen hand och måste gå igenom hela IVF-processen med allt vad det innebär med hormoner, mediciner, läkarbesök och behandlingar; och inte minst den psykiska pressen. Men om detta är den väg vi är ämnade att gå så ska jag gå den på stadiga ben, med huvudet högt, med min älskling hand-i-hand och med blicken fäst på målet - framtiden!

Inget eller ingen kan stoppa mig när jag har bestämt mig!

5 kommentarer:

Eludie sa...

Tittar in och lämnar ett avtryck. Vi lyckas inte på egen hand vi heller, IVF nummer två påbörjar i början av april. "Välkommen" med!

Lilla J sa...

Eludie - Så trevligt att du hittat till mig!
Jag måste ju säga att det känns skönt att veta att man inte är ensam, det underlättar verkligen att kunna dela det man går igenom med andra kvinnor, om så bara online!

Åsa sa...

Som du skriver - den psykiska påfrestningen är värst, men samtidigt att få komma in i ivf-resan tog mig över en tröskel. Det kändes bra att få allt under mer kontroll på nåt vis.. Men visst är sorgen otroligt stor att det inte går "av sig själv". Du har rätt inställning till det dock. Var stolt och försök vara optimist! kram

Anonym sa...

Din inställning känns toppskön...hoppas att du orkar hålla i den

kram

Anonym sa...

Vilken fantastisk attityd, är du snäll och postar över lite åt mig om jag skickar adressen!

Kram och lycka till!