tisdag, mars 11, 2008

Snart!

Idag damp det ner ett tjockt kuvert i brevlådan med både mitt och Älsklingens namn på!

Japp... kallelsen har kommit! Nu äntligen känns det som att det börjar hända ngt!

Den 31/3 är det dags. Då ska vi träffa läkaren och barnmorskan och planera för vår första IVF. Det känns så skönt att veta att det närmar sig, att vi kommer att hinna försöka innan sommaren. Annars hade jag nog gått i bitar.

Innan dess ska vi på infomöte den 26/3, så nu är det inte mer än 2 veckor kvar till vi kan börja nosa på det hela.

Jag känner mig oväntat upprymd faktiskt. Jag har för tillfället förträngt hormonspray, sprutor, undersökningar, biverkningar och annat tråk. Det enda som finns i mitt huvud nu är plus på stickan, gravidmage, bebiskläder och ett helt nytt liv! =)

12 kommentarer:

Eludie sa...

Åh! En så rolig nyhet!
Jag skall till min läkare samma dag som ni har ert infomöte, start på vår andra IVF blir det i början av april!

Anonym sa...

Grattis!

Ett viktigt steg på vägen

Tingeling sa...

Ett helt nytt liv - precis så!
Härligt, grattis! Snart är ni på gång. Kram.

Åsa sa...

Grattis! Skönt att ni kommer igång före sommaren. :)

Lilla J sa...

Tack tjejer! Ja det känns verkligen härligt att det äntligen är på g nu! =)

Eludie - Se där, då kommer vi ligga i fas du och jag, så gott som iaf!

Kram på er!

deaslangtan sa...

Härligt! Nu är ni äntligen på gång!

Anonym sa...

Grattis. Förstår att det måste kännas SÅ skönt att vara på G!

Lycka till nu!

Fertilitetsturist sa...

Ska bli spännande att följa din första (och förhoppningsvis enda IVF)!

Ribbolita sa...

Åhh vad spännande - lycka till!! Klart att du ska vara glad och optimistisk - det kan ju verkligen fungera på första försöket, även om det förståss känns helt overkligt att det skulle kunna göra det. Håller tummarna!

Barnets mamma sa...

Vad spännande!! Välkommen till IVF-karusellen. Den kan både vara fantastiskt underbar och hiskeligt fruktansvärd... Att ha alla dessa andra IVF-tjejer att bolla med är verkligen skönt.

Lilla J sa...

Tack för era kommentarer!

Ribbolita - Klart man hoppas att det ska gå på första, fast jag är ju medveten om att det är rätt ovanligt. Fast så länge befruktningen och delningen går bra så har iaf jag utmärkta förutsättningar att behålla embryot, det känns bra!

Fibula - Tack tack! Är verkligen glad att jag har er andra att bolla med, som du skriver! Har inga vänner som går/gått igenom IVF så det är bra att ni finns! =)

MochM sa...

Grattis!
Efter mötet går det snabbt! Jag har precis börjat min första behandling och förhoppningarna är enorma!
Lycka till!