fredag, februari 22, 2008

Tack ventilkillar!

Det har just varit två killar här och rensat våra ventiler.

Så nu sitter jag för första gången på länge i en välstädad lägenhet och bara njuter! Det har sett rent ut sagt för jävligt ut här hemma en väldigt lång tid nu, och jag är så glad att det dök upp ngt sånt här så att vi helt enkelt var tvungna att röja upp!

Jag har verkligen mått dåligt av att bo i en rörig och ostädad lägenhet, men det har varit stökigt så länge så varken jag eller Älsklingen har orkat ta tag i det och städa. Man vet liksom inte var man ska börja! Dessutom har man ju så mkt annat att tänka på, speciellt just nu.

Tänk er själva:
Två personer på en yta av 40 kvm. Förvaringsutrymmet består av två garderober och ett linneskåp (som inte ens rymde mina kläder när jag bodde här själv) till alla kläder, lakan och handdukar.
Tack och lov har vi sovalkov så sängen har iaf sin givna plats.
På den lilla yta som ska föreställa "vardagsrum" finns följande inklämt: 3-sitssoffa och vardagsrumsbord; datorbord; stor och tung Indisk bokhylla (fasar för att flytta) fylld med pärmar, företagspapper i högar (ja, jag vet, de borde sorteras), kokböcker och en herrans massa facklitteratur (skönlitteraturen är förvisad till vinden för längesedan); rejäl TV-bänk med platt-TV, förstärkare och fronthögtalare på; två vansinnigt stora högtalare (Älsklingens prylar); två surroundhögtalare + subwoofer (eeeh, stavas?) bredvid soffan; två datorer; ca 300 CD-skivor och lika många DVD-filmer m.m. m.m. Och mitt i allt detta är det tänkt att vi ska bo och kunna hålla ordning! Gaaaah!

Ja, ni förstår nog att det är lättare sagt än gjort...

Inte nog med att vi båda har mått skitdåligt av att bo i röran, det har ju också gjort att det är omöjligt att bjuda hem folk. Nu äntligen dök det upp "gäster" som vi inte kunde säga nej till så att vi var så illa tvungna att städa. Jag hör till den sortens människor som skäms ögonen ur mig när det är stökigt och aldrig skulle drömma om att bjuda hem andra än mina allra närmaste vänner. Gud vad skönt det känns att inte behöva tänka så mer! =)

Nu gäller det att se till att behålla ordningen också, men det tror jag inte ska bli ngt problem.

Det känns som att jordens tyngd har lättat från mina axlar och jag äntligen kan andas igen! Tänk vad mkt ett rent och snyggt hem kan göra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Asch, kom tillbaka och klaga nar ni bott tva personer och en KATT pa 25 kvadrat som vi gjorde!!! *fniss* Skojar bara syrran! :) Skont att hora att ni har fatt fint och stadat hemma. Keep up the good work! (Och om du vill far du garna komma och stada hemma hos mig ocksa!)

Kramar,

M. xxx

Lilla J sa...

Syster yster - Ha ha, DET är jag glad att jag sluppit testa! =)
Javisst, självklart kan jag komma och städa hos dig också, bara du betalar flyget (he he, det är lätt att gå med på saker man vet att man aldrig kommer att behöva göra). =)

Pöss och kram