måndag, juni 30, 2008

Nya tag

Hög tid för uppdatering här i bloggen.

Den 19 juni var vi alltså på samtal på SU. Vi träffade dr Lars Nilsson och precis som väntat fick jag genast förtroende för honom. Han tog dr Idiots miss(ar) på största allvar och bad om ursäkt för att det blivit som det blivit. Från och med nu ska vi vara med i hans behandlingsteam och både han och barnmorskan försäkrade mig om att vi inte skulle behöva träffa dr Idiot igen. Skulle det falla sig så illa att det är han som är inne då det är dags för ÄP och ET så försäkrade BM om att det skulle gå att ta in ngn annan läkare. Det känns bra, och dr Idiot ska skatta sig lycklig för om jag varit tvungen att träffa honom igen hade jag inte tagit ansvar för min reaktion!!

Både jag och Älsklingen anade en tydlig motvilja mot dr Idiot även från BM:s sida. När jag nämnde att vi skulle anmäla honom till patientnämnden propsade hon på att vi också skulle kontakta hans chef, chefen för SU Reproduktion. Så nu blir det så också.

Hur som helst, vi hade ett långt samtal med dr Lars och han bekräftade det som jag redan visste: att ämnesomsättningen och TSH-värdet är oerhört viktigt inför en IVF. Precis som jag själv trodde så hade en IVF aldrig ens påbörjats med de värden jag hade, om de nu inte hade blivit missvisande p g a dr Idiots okunskap. Nå väl, nu har jag iaf höjt Levaxindosen för andra gången och innan nästa försök kan dras igång ska TSH-värdet ner en bra bit under 1. Vid min senaste provtagning förra veckan hade det gått ner till 2 så det går ju åt rätt håll, men har ändå en bra bit kvar. Nya prover väntar om 5-6 veckor...

När vi ändå var på SU planerades nästa IVF till hösten. Nästa IVF som är vår andra men tack och lov nu kommer att räknas som den första på papperet. Japp, vi blev lovade det första försöket till godo, så om vi nu skulle behöva (Gud förbjude), så har vi 3 hela försök kvar! Vi preliminärbokade hela behandlingen och det känns bra att ha datum att se fram emot. Hoppas nu bara att TSH:t hinner ner till rätt nivå innan det är dags för start, för det hade inte varit roligt att behöva skjuta upp det ännu mer.

Om allt går enligt planerna så ser höstschemat ut som följer:
~3 september - spraystart med Suprecur
~17 september - blodprov
v. 40 - ÄP

Känns vansinnigt avlägset, men då har vi också valt själva att skjuta på det en månad extra för att jag ska slippa ägna hela semestern åt spray och sprutor och att må skit.

Trots mitt dåliga stimuleringsresultat vid förra IVF:n kommer jag att få börja på samma dos Gonal-F även denna gång. Enligt dr Lars så kan TSH:t och ämnesomsättningen tydligen ställa till det för ens förmåga att reagera på stimuleringen, vilket kändes mkt skönt att höra eftersom jag fick så dåligt resultat. Förhoppningsvis reagerar min kropp som den ska med TSH:t i schack.

Fortsättning följer...

7 kommentarer:

Åsa sa...

Jag blir skitförbannad när jag läser ditt inlägg. Dr Idiot förtjänar verkligen en anmälan!! Tur ni får försöket nu gratis som nr ett iaf.

Det är skönt att höra från dig! Kram

MochM sa...

Säger som Åsa, bra att ni anmäler Dr Idiot. Hoppas nu på det bästa med Dr Lars.
Ha en skön sommar!
m.

Anonym sa...

Bra att ni anmäler

Bra att det försöket inte räknas

Bra att det lyser igenom lite hopp i din blogg igen

Kram

Eludie sa...

Du är tillbaka i din egen blogg! Hurra!

Jag gläder mig åt att ni får bra behandling nu och att era otroliga problem med den förra doktorn tas på allvar! Bra!

Att ni har en tidtabell - om än avlägsen - gläder mig också! Det känns bättre då man kan se fram emot något!

Nu hoppas jag att du skall kunna njuta av sommaren riktigt på riktigt! Kramar!

Anonym sa...

Du det här låter strålande. Härligt med en tydlig plan och bra att ni fick det första försöket "gratis" pga av dr Idiots klanterier.

Skönt att ni slipper honom. Det är ju galet att en sådan klåpare får hålla på.

Lilla J sa...

Känns helt rätt att anmäla, speciellt som jag hört andra som också blivit felbehandlade av dr Idiot... klåpare vad ordet.

Kram på er tjejer!

Barnets mamma sa...

Härligt att IVF-hjulet satt igång igen! Jag kommer att följa dig..

BRA att du verkligen anmäler den där idioten! Man kan ju hoppas på att hans läkarlegetimation prövas efter anmälningen. Vet du om fler har anmält honom?