fredag, juni 06, 2008

Tänka positivt

Vårt första IVF-försök är till ända och det är dags att se framåt.

Nästa försök kommer att bli av först till hösten. Det känns väldigt avlägset.

Avlägset innebär också en hel sommar som jag kan fylla med alla de saker jag inte hade kunnat eller velat göra med en bebis i magen. Dags att tänka positivt!

I sommar ska jag njuta av att kunna göra följande:
  • Gå på Liseberg med Älsklingen och åka ALLT: upp-och-ner, runt-runt, fort-fort och hela långa dagen!
  • Äta mjukglass (och 7-11 fantastiskt goda yoghurtglass)
  • Sola, sola, sola utan att behöva oroa mig för fula pigmentfläckar
  • Åka vattenskidor och wakeboard
  • Dricka vin (inte för att jag vanligtvis dricker, men ngt glas kanske jag blir sugen på i sommar)
  • Äta gravad, kallrökt och varmrökt lax på midsommar
  • Börja löpträna ordentligt igen
  • Vara snygg i bikini utan hemlig småfet bebismage
  • Träna tung styrketräning

Mindre roliga, men ändå viktiga saker som jag också får tid till:

  • Få ordning på ämnesomsättningen och Levaxindosen. Äntligen!
  • Gå ner de där eländiga envisa kilona som hänger sig kvar! (Detta är iof under förutsättning att jag får ordning på ämnesomsättningen, men det SKA gå)

Det är inte alltid helt lätt att njuta av livet och det enkla i vardagen, speciellt inte när man ständigt går och väntar på ngt som aldrig kommer, men jag ska bli bättre!

"Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det"

8 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Njut nu RIKTIG mycket av sommaren vännen. Jag kan tala om att det inte är ett dugg kul att vara gravid i denna j-a värmen! Jag mår piss dagtid, piggnar till först framåt kvällningen.

Jag vill också dricka ett glas vin och äta gravad lax ..och mögelostar!!

Anonym sa...

Nej men vad är detta jag läser. Har inte uppdaterat mig här på ett tag.

Så klantigt av läkaren att inte ha koll på levaxininställningen. Så onödigt!

Förstår att hösten känns väldigt långt bort. När man vill bli gravid är 3 månader hit eller dit vansinnigt långt.

Strongt av dig att ändå försöka tänka positivt!

MochM sa...

Helt rätt tänkt i tunga tider, vet hur du känner och gillar slutklämmen på ditt inlägg! Bra sagt.
Må så gott!
/m.

Eludie sa...

Jag åt glass idag, blåbärsglass. Det var otroligt gott. Skön slutkläm, jag skall försöka komma ihåg den i sommar.

KaKi sa...

Rätt tänkt och jag imponeras, har så svårt att tänka positivt...

Eludie sa...

Jag hoppas allt är väl med dig? Det är så tyst här inne...

Kram.

Tingeling sa...

Låter som om du har en underbar sommar framför dig! Njut.

Stor kram!

Åsa sa...

Undrar hur det är med dig. Skickar en stor kram och hoppas att Liseberg inte är fullproppat av folk.