fredag, november 18, 2011

Hönan plockad

8 ägg! Det var många fler än vi hade vågat hoppas på så jag känner mig mycket nöjd med resultatet för en gångs skull.

Själva plocket gick okej. Fick nog inte riktigt lika mycket smärtlindring i början som förra gången för minns att jag ryckte till ordentligt av smärta vid ett tillfälle och att de därefter tryckte i mig mer medicin i kanylen - så mycket så att jag tuppade av. När jag vaknade igen var det hela klart. De fick hämta min säng och mer eller mindre lyfta mig ur gynstolen och över till sängen som sedan kördes in på rummet. Lite långtidsverkande morfin och sedan sov jag i 2,5 timme.

Smärtan efteråt har dock varit något utöver det vanliga. Tidigare plock har jag haft som lätt mensvärk resten av dagen men sedan har det varit bra. Men denna gång... igår gjorde det så ont så att jag knappt kunde ta mig ur sängen på hela dagen. Det kändes som tusen knivar i magen så fort jag försökte sitta eller stå. Imorse kom jag inte ur sängen utan fick sjukskriva mig idag också. Magen är som en ballong och värken sitter i både mage och ländrygg. Så nu är det inte bara befruktningen av äggen som avgör om det blir återföring imorn eller inte...

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Hoppas att allt går bra med fortsättningen!