fredag, april 17, 2009

Menopur bortskänkes!

Japp, bor du i Göteborgstrakten så är det bara att komma och hämta!

Vi har beslutat att skjuta upp vår fjärde ICSI till efter sommaren och det känns faktiskt nästan bara skönt (okej, en liiiten gnutta stress bor kvar i mig, det måste jag erkänna).

Jag är igång ordentligt med träningen igen och mår redan SÅ mycket bättre. Denna vecka har jag varit ute i skogen och sprungit 3 ggr och imorn har jag ett gympass inplanerat. Hade jag inte haft vett att bromsa mig själv lite så här i början hade det nog blivit träning varje dag, för det är ju så otroligt kul! Som jag har saknat den underbara känslan att ta ut sig, svettas, bli mör i kroppen. För att inte nämna känslan efteråt! I'm back!! Och denna vår och sommar ska inga jävla hormoner stoppa mig...

Men, all medicin till fjärde försöket är alltså redan uthämtad och när jag igår gick igenom påsen såg jag att två av Menopurkartongerna går ut i juli. Det är ju synd att att så dyra mediciner ska gå till spillo, så om det finns ngn där ute som vill ha dem så är det bara att skriva en kommentar.

Nu blir det helg!

14 kommentarer:

Uniflora sa...

Inte alls intresserad av mediciner, men vill säga att du är såå duktig! Heja dig!!

Kram

IVF-Karusell sa...

snällt av dig att ge bort medicin, hoppas det finns någon som behöver dem.

Hoppas också att ni får en välbehövlig paus från allt detta!
Tankarna lär väl finnas där ändå på alltihopa. Men vem vet, ni kanske får till det på vanlig väg i sommar? Man vet aldrig vad som händer.

vad duktig du är med träningen! Du kan sparka lite på mig också o komma igång, får aldrig tummen ur ;)
kram!

misshopeful sa...

Vad duktig du är. Lycka till med allt.

Eludie sa...

Åh, du låter så glad, så full av liv! Go girl!

Varmaste vårkramarna!

IVF-Karusell sa...

Hej tjejen! Det blir tomt när du inte bloggar, även om jag förstår att du kanske inte orkar.

Skickar en kram!

Lila sa...

Har inte läst alla dina inlägg, utan de sista. Jag förstår det där med besatthet/manisk. Var det för några år sedan i 4.5 år, var ett h-vete för förhållandet. Som tur var kom en liten tjej till oss. Men nu är vi där igen, kör igång med vår 1:a ivf på många år. Är livrädd att bli manisk. Jag ska göra allt och lite till för att inte hamna där. Med hjälp av bloggen och dagboksskrivandet så ska det nog gå bättre än förra gången:)

Jag är såndär som måste få ur mig mina tankar och funderingar, och jag älskar att skriva...så det var ju inte så svårt att välja detta alternativ:)

Var på UL idag, och hade många småttingar i magen. Snart är det dags för äggplock om några dagar....och jag är livrädd för det gjorde så himlans ont senast. Ska be om MYCKET morfin:):)

Kramis Lila

Anonym sa...

Hej!
Jag vet vad du går igenom. Gjorde det själv i början av 90- talet.Efter många års kämpande blev det till slut 2 st barn. Ett via microinjektionstekniken och nästa av de frysta som blev till vid samma tillfälle.
Ge inte upp....fast det är lätt att säga.
Men en paus ibland är bra för kroppen.

Lycka Till!

emve sa...

Vill bara slänga in ett heja! Själv är jag på min andra kur med Puregon just nu. Inget IVF, utan "bara" sprutor. Men det verkar gå segt.

Katja sa...

Tänkte bara.. Ja.. skicka massa varma kramar till dig/er..

Jenny E sa...

Hej! Gillar verkligen din blogg. Jag kanner igen mig i nastan allt som du skriver. Ar inne pa min 2:a ICSI cykel efter en misslyckad ICSI och 2 misslyckade FET (varav en med 2 blastocyster). Tyckte mycket om ditt inlagg "3 ar" - i garkvall kom insikten till mig att det har far bara inte forstora vart forhallande! Jag ar alldeles for besatt.
Tack for din fina blogg
Kram fran Jenny i Australien

*LillaVi* sa...

Hej ja förstår er frustration osv ,men tycker ni/ du e så duktiga som kämpar på.Vi var i sammasituation men börja äta vissa hälsokost/homopat medicin i en månad o sen PLUSA vi posetivt & väntar nu barn ;) så
OM ja får rekomendera er att prova homopatmedicin som finns att köpa på hälsokost .....vet de låter konstigt men man förlorar inget på att prova ju ;) de e MIRAKEL mediciner & har HJÄLPT sååå många
Du får gärna maila mej om du vill ha medicinernas namn ,styrka osv sen kan du googla om dom & de står om dom i många forum osv de har HJÄLPT så många barnlösa osv
Min mail OM du vill är Vibeke.hedstrom@hotmail.com
stora kramizar på er

IVF Karusell sa...

Hej tjejen! Hoppas att ni mår bra o har det skönt i sommarvärmen!

Kram!

Anonym sa...

Hej!

Sökte på Menopur och din blogg kom upp.
Jag undrar om du har kvar de förpackningar som går ut i juli?
I så fall får du gärna maila mig på: peter_andersson135@hotmail.com (sambons adress)

Nu ska jag läsa dina bloggar.

Kram Anna

Sara sa...

Hej Tjejen,

Ville bara säga att du är saknad i cyberrymden. Hoppas ni har det gott i sommarvärmen!

Kram Sara