torsdag, april 09, 2009

3 år

Mitt liv rullar på utan större förändringar. Träningsmotivationen går upp och ner men jag har iaf lyckats få till ngn sorts regelbundenhet. Nu när våren är på G på riktigt kommer det nog bli lättare att ge sig ut och springa också.

Denna vecka har jag dock varit dödligt trött och inte haft ngn energi till ngt. Jag misstänker att det är just våren som ställer till det. För vår = pollen. Jag är visserligen först och främst björkallergiker, men när det är höga halter al och hassel så reagerar jag på det också. Så nu blir det pollenmedicin ngr månader framöver. Snark.

Jag har ingen direkt inspiration till bloggen just nu, antar att den kommer tillbaka när vi ger oss in i det fjärde ICSI-försöket om ungefär en månad.

För övrigt "firar" vi nu i april 3 år som ofrivilligt barnlösa. Det är ju ett roligt jubileum. Trodde verkligen aldrig att vi skulle hamna här. Men det är det ju ingen som tror och ändå händer det 10% av alla par. Ja, kanske inte att man får kämpa i 3 år eller fler, men att man får kämpa.

Jag längtar efter ett enklare liv, ett liv som inte ständigt innebär en kamp för ngt, mot ngt. Det har varit så alldeles för många av mina levnadsår. Lite lycka hade inte suttit fel.

4 kommentarer:

nn sa...

Hej
Jag är också pollenallergisk, men tvekar att ta mediciner under försöken att bli gravid. Vet du vilka som är ok?

IVF sa...

Hoppas lyckan kommer nu! Det låter som om det är dags.

Alvina sa...

Det är som om det är jag själv som har skrivit! Jag har också kommit igång med träning, varit vansinnigt trött senaste veckan (fast i mitt fall pga mina allergitabletter) och önskar ett liv utan denna ständiga malande stress i bakhuvudet, ettliv utan stress. Har varit ofrivilligt sekundärt barnlös i drygt 2 år nu.

Kram till dig, hoppas kommande ICSI ger resultat!

IVF-Karusell sa...

Det är läskigt vad tiden tickar på egentligen, åren rullar fort fram och någon gång vill man ju gärna nå sitt efterlängtade mål!

Hoppas verkligen att nästa månad bringar lycka när det är dags för fjärde försöket! Hoppas hoppas!

Inte kul att ni har bråkat du och mannen, hoppas även där att det vänder sig och att det blir bra igen. Svårt att vara barnlös och inte tänka på det dock, det finns ju i tankarna hela tiden, vare sig man vill eller inte!

Massa soliga vårkramar till dig!