fredag, december 26, 2008

Sjuklingen rapporterar (Spraydag 2)

Julen har genomlidits återigen. Denna gång med slemhosta, dunkande huvudvärk och 39° feber i mammas soffhörn. Bortsett från de små detaljerna så var det riktigt trevligt.

Men usch, jag hatar att vara sjuk. Hatar att känna mig ynklig och inte ens orka gå ur sängen. Två dagar före julafton låg jag och huttrade som bäst under täcket med 39,7° och kände att Älsklingens uttalande "Men, du är ju nästan död", inte var helt fel.

Nu är jag äntligen feberfri men hostan och huvudvärken har inte tänkt ge med sig i första taget verkar det som, blöök...

Började alltså spraya igår, tredje gången gillt får vi hoppas. Känns som en halv evighet kvar till 12 januari då jag ska ta blodprov. Hade det inte varit för julen så hade jag kunnat ta det en vecka tidigare, men det är bara att bita ihop och spraya en vecka extra.

Nä, nu ska jag lägga in låtar på min nya Ipod som jag fått av Älsklingen! =) Tack!

4 kommentarer:

Rut Blomqvist sa...

Tacka mig för att du lyckades ladda poden! =) höhö!
Hoppas förkylningen går över snart. Det är bajs att vara sjuk och ändå behova göra saker.
Vi ses om ett par timmar!

Anonym sa...

Hoppas att allt går som du önskar den här gången. Om det är menat så gör det det....
Håller med om att det vore skönt att fått starta en vecka tidigare. Precis som för dig så blev det en extra sprayvecka för min del med.

Ha det gott.

MochM sa...

Åh vad härligt med spraystart! Den här gången så ska det väl gå vägen! Jag hoppas på tredje gången gillt.
Kram m.

Anonym sa...

Håller alla tummar. Passar också på att önska dig ett riktigt Gott Nytt År. Kram /Jenny.